Haurà d’adoptar la legislació europea
La UE multa Meta amb 390 milions d’euros per violar la privacitat dels europeus
L’organisme de control irlandès va dictaminar que Meta «no té dret a basar-se en la base jurídica «contractual» en relació amb el subministrament de publicitat basada en el comportament» a Facebook i Instagram
Meta Platforms Inc. ha sigut multada amb 390 milions d’euros pel principal organisme de control de la privacitat de la Unió Europea per la manera en què s’utilitzen les dades dels usuaris per a anuncis personalitzats en els seus perfils de Facebook i Instagram, i se li ha donat un ultimàtum perquè adapti els seus serveis a la legislació de la UE.
Meta disposa de tres mesos per garantir que el tractament d’aquesta informació compleix la normativa de la UE, segons va informar dimecres la Comissió de Protecció de Dades irlandesa en un comunicat. L’organisme regulador va imposar a Facebook una multa de 210 milions i a Instagram una altra de 180 milions després de concloure que les condicions de servei de Meta, que obligaven els usuaris a acceptar anuncis personalitzats al registrar-se a les xarxes socials, infringien la normativa de la UE.
L’organisme de control irlandès va descobrir que Meta «no té dret a basar-se en la base jurídica «contractual» en relació amb el subministrament de publicitat basada en el comportament» a Facebook i Instagram, i que el seu tractament de les dades dels clients infringeix el Reglament General de Protecció de Dades (GDPR, per les seves sigles en anglès) de la UE.
Control a Silicon Valley
L’autoritat irlandesa és el principal organisme de control d’algunes de les empreses tecnològiques més grans de Silicon Valley, inclosa Meta, que ha establert la seva seu europea a Irlanda. Les investigacions es van produir després de les denúncies presentades el 2018 contra Facebook i Instagram, que van qüestionar les noves normes de Meta que exigien als usuaris acceptar els nous termes del «contracte» si volien accedir als serveis.
La decisió de dimecres segueix una ordre vinculant de la Junta Europea de Protecció de Dades, l’organisme de la UE que supervisa els organismes nacionals de control de dades, que estableix quin camí ha de prendre la decisió final del regulador irlandès respecte a les unitats de Meta.
Falta de claredat
Meta va dir el dimecres que hi ha hagut una falta de claredat regulatòria sobre la base legal que les empreses han d’utilitzar per a certs anuncis i que està «totalment en desacord» amb les troballes de les autoritats irlandeses i apel·larà.
Notícies relacionades«Aquestes decisions no impedeixen la publicitat dirigida o personalitzada a la nostra plataforma», va dir Meta en un comunicat enviat per correu electrònic. «Les decisions es relacionen només amb la base legal que utilitza Meta a l’oferir certa publicitat».
Els organismes de control de dades a Europa van veure augmentar els seus poders de la nit al dia el maig del 2018, quan va entrar en vigència el GDPR, cosa que els va donar el poder d’imposar multes de fins al 4% de les vendes anuals d’una empresa. Les sancions més grans en virtut del GDPR a la data han sigut una multa rècord de 746 milions d’euros a Amazon.com Inc. pels reguladors de Luxemburg, seguida d’una multa de 405 milions a Instagram i una multa de 265 milions per a Meta per no poder evitar una fuga de dades.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia