Turbulències a la xarxa social

Elon Musk continua acomiadant empleats de Twitter

El magnat va prometre al novembre que no retallaria més la plantilla de la plataforma, però des d’aleshores ha fet almenys tres rondes d’acomiadaments

Elon Musk continua acomiadant empleats de Twitter
2
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Elon Musk no para d’acomiadar empleats de Twitter. Tot i que el magnat va prometre que continuaria retallant la plantilla de la xarxa social, en l’última setmana ha fet fora dotzenes de treballadors dels departaments d’enginyeria i vendes, segons ha confirmat el mtijà nord-americà The Verge.

L’octubre passat, Musk va prendre el control de la plataforma després d’adquirir-la per 44.000 milions de dòlars. Primer va acomiadar gairebé tots els seus directius i en poques setmanes va acomiadar uns dos terços de la plantilla global de l’empresa, una mesura que hauria afectat uns 5.000 dels 7.500 empleats. Els que van quedar els va advertir que haurien d’acostumar-se a un «mode extrem de treball», amb altes exigències, jornades maratonianes i fins i tot nits a les oficines.

Va ser llavors quan el polèmic empresari va prometre als treballadors que quedaven a la seu de San Francisco que no hi hauria més acomiadaments. No obstant, Musk ha tornat a incomplir la seva paraula. Des del novembre, Twitter ha portat a terme almenys tres rondes de retallades. El degoteig d’acomiadaments ha seguit i la setmana passada va afectar un nombre indeterminat de membres de l’equip de vendes i màrqueting, segons The Information.

Mal negoci

A principis de gener, el magnat va fer fora uns 40 enginyers dedicats a la publicitat a Twitter. Els anuncis són la principal font d’ingressos de la companyia, però l’arribada de Musk i els polèmics canvis que ha introduït –des de permetre la tornada de personatges radicals a deixar de moderar la desinformació sobre la covid– han foragitat els anunciants més grans, cosa que ha minvat de forma important el negoci de Twitter.

Notícies relacionades

Musk ha traduït aquesta frustració sobre els seus treballadors i els ha donat una setmana de marge per canviar com funciona el sistema publicitari de Twitter, un termini que molts consideren inviable. «Crec que Twitter realment pot millorar la publicitat en 2-3 mesos (tot i que no en una setmana)», va tuitejar dissabte Marcin Kadluczka, l’enginyer en cap de monetització que va ser acomiadat divendres.

El negoci de Twitter no funciona. Musk necessita desesperadament canviar això perquè vol que la seva inversió li sigui profitosa. No obstant, abans té l’obligació de pagar els interessos dels préstecs bancaris que va sol·licitar per poder comprar la xarxa social. Tot això accentua la pressió sobre el magnat, que ha anat anunciant decisions dràstiques i exigint als seus treballadors que realitzin els canvis desitjats en terminis impossibles. Si no ho aconsegueixen seran acomiadats. Amb aquest tipus de lideratge, Musk vol catapultar Twitter. No obstant, amb una plantilla raquítica, el seu funcionament no està fent més que empitjorar.