Turbulències en la xarxa social
Els usuaris de pagament de Twitter serien menys d’un 0,2%
Noves dades de l’investigador Travis Brown apunten que la meitat dels usuaris subscrits a Twitter Blue tenen menys de 1.000 seguidors i un 18% en té menys de 100
Després de prendre el control de Twitter, Elon Musk va anunciar un canvi transcendental: la xarxa social passaria a potenciar la seva versió de pagament, Twitter Blue, per mirar així de captar noves vies d’ingressos. El pla del magnat no sembla anar en la millor de les direccions.
Si el teu compte de Twitter té el pin blau de verificació, dissabte vinent, 1 d’abril, desapareixerà. L’única manera de mantenir-lo serà que paguis 11 euros al mes. Sota la batuta del controvertit empresari, la marca ha passat de ser un mecanisme per distingir els comptes falsos dels originals a ser un símbol d’estatus social que es pot comprar. A partir del 15 d’abril, la plataforma passarà a promocionar únicament els missatges dels usuaris subscrits.
Musk va justificar aquesta polèmica mesura assegurant que és «l’única manera realista d’abordar el control dels eixams de bots d’Intel·ligència Artificial que interfereixen a la xarxa a través de contingut generat automàticament». No obstant, penalitzar els usuaris comuns i prioritzar els que hagin passat per caixa no sembla resoldre aquest problema.
Pagar sense seguidors
Noves dades publicades per l’investigador Travis Brown i recollides pel mitjà digital nord-americà ‘Mashable’ apunten que Twitter tindria uns 475.000 subscriptors de pagament, cosa que suposaria menys d’un 0,2% dels 254 milions d’usuaris actius diaris de la plataforma.
D’aquests, poc menys de la meitat (uns 220.132) tenen menys de 1.000 seguidors. Un 17,6% d’aquests usuaris (uns 78.059) tenen menys de 100 seguidors. Per acabar-ho d’adobar, hi ha uns 2.270 comptes de pagament a la xarxa social que no tenen ni un sol seguidor.
Notícies relacionadesBrown no té accés directe a les dades internes de Twitter, però assegura ser capaç d’aconseguir entre el 85% i el 90% dels usuaris de pagament reals. «Aquesta metodologia ha demostrat ser molt precisa quan s’han filtrat les xifres d’abonats a Twitter Blue de Twitter anteriorment», s’assegura a ‘Mashable’.
Segons les dades de Brown, només 6.482 dels 420.000 comptes que ja estaven verificats abans de Musk –decisió que s’establia seguint criteris de rellevància pública– han pagat per subscriure’s a Twitter Blue.
- Govern i Generalitat celebren el "renaixement" d’Ebro a Barcelona
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Milers de persones exigeixen a Barcelona un "lloguer just"
- Estopa: "Patim una mica la síndrome de l’impostor, però, és clar, és un honor"
- La pressió d’Israel i la tornada de Trump empenyen l’Iran cap a la bomba nuclear
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Mor un motorista després de patir una sortida de via a la B-225 a Castellbisbal
- Shopping ¿Busques un smartwatch? Aquests són els millors amb descompte del Black Friday
- Club d’Estil de EL PERIÓDICO 10 trucs infal·libles de la guru de l’ordre Alicia Iglesias per triomfar amb el canvi d’armari
- Bakú aconsegueix 300.000 milions a l’any per als països del sud global