Eclosió de la IA
Google i Microsoft augmenten beneficis mentre competeixen pel domini de la intel·ligència artificial
Google i Microsoft són els dos gegants tecnològics que estan liderant la batalla per dominar l’emergent mercat de la intel·ligència artificial (IA). En la presentació dels resultats del segon trimestre de l’any a última hora de dimarts, totes dues han demostrat un sòlid estat de salut que es deu a un impuls en el creixement dels seus ingressos i a una millora de la rendibilitat associada a les retallades que han impulsat.
D’una banda, Microsoft ha superat les expectatives de Wall Street al registrar uns ingressos rècord de 56.200 milions de dòlars, un 8% més que en el mateix període del 2022. Els beneficis de la companyia informàtica s’han disparat un 20% de l’abril al juny fins que han arribat als 20.100 milions, cosa que suposa el registre trimestral més destacat de la seva història. Els ingressos d’Azure, el seu negoci de serveis al núvol, van créixer a un ritme per sota del que s’esperava, un 26%.
Malgrat aquests bons resultats, executius de l’empresa van assenyalar als inversors que el trimestre vinent Microsoft no arribaria a les elevades expectatives que els analistes del mercat han dipositat en la firma i la seva aposta per laIA. Això ha fet que les seves accions fessin un pas enrere, i han registrat una caiguda del 3,54%.
Microsoft sembla que ha agafat la davantera en la carrera empresarial per la IA. Els últims mesos ha invertit 11.000 milions de dòlars en OpenAI, la creadora de ChatGPT, per integrar aquestes eines als seus serveis d’ofimàtica (Word, Excel, PowerPoint) però també al seu cercador Bing. «Continuem centrats a liderar el nou canvi de plataforma d’IA, i ajudem els clients a utilitzar el núvol de Microsoft per obtenir el màxim valor de la seva despesa digital i impulsar el palanquejament operatiu», ha assegurat Satya Nadella, el president i conseller delegat.
Google també creix
Els resultats d’Alphabet, la matriu de Google, també són robustos. Els beneficis entre l’abril i el juny van augmentar un 15% fins que van arribar als 18.400 milions de dòlars, uns registres que superen les estimacions dels analistes. Els seus ingressos també van créixer per sobre dels 74.600 milions. Això ha portat a un repunt del seu valor borsari, que gira al voltant del 6,7%.
El creixement d’Alphabet registrat durant el segon trimestre es deu a la resistència del negoci publicitari associat al cercador de Google, d’una banda. De l’altra, també es deu a un augment de la demanda de Google Cloud, els seus serveis al núvol. S’espera que aquesta demanda continuï creixent a mesura que es vagin popularitzant les eines d’IA generativa, que requereixen aquesta infraestructura.
El lideratge de Microsoft pot semblar irònic, ja que la tecnologia que hi ha darrere de ChatGPT va ser ideada per enginyers de Google. Tot i que ha anat a remolc en el llançament de productes, la companyia està ampliant l’accés al seu xatbot Barda països com Espanya i està integrant la IA al seu cercador per fer-lo més potent i atractiu. «Hi ha un impuls emocionant en tots els nostres productes i a l’empresa», ha celebrat Sundar Pichai, director executiu d’Alphabet i Google.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia