Canvis a la xarxa social
Musk amenaça de demandar una oenagé que investiga l’odi a Twitter

Fa anys que Elon Musk s’autoproclama un «absolutista de la llibertat d’expressió». No obstant, amenaça ara de denunciar una organització sense ànim de lucre que investiga la proliferació de missatges d’odi i desinformació a la xarxa socialTwitter, rebatejada pel magnat tecnològic com a X.
El maig passat, l’oenagé Center for Countering Digital Hate (CCDH) va publicar els resultats d’una investigació en què assenyala que la plataforma no elimina fins al 99% dels tuits racistes i homòfobs dels usuaris de pagament i que el seu algoritme podria fins i tot estar impulsant aquests continguts incendiaris. El seu experiment va consistir a denunciar un centenar de missatges neonazis, antisemites, xenòfobs i de rebuig a la comunitat LGTB. Tot i que a priori aquest tipus de contingut està prohibit a Twitter, la companyia no va fer res per eliminar-los.
Els advocats de X Corp., la companyia propietària de la xarxa social, van respondre a l’estudi amenaçant de presentar una demanda contra aquesta organització, acusant-la de fer «una sèrie d’afirmacions preocupants i infundades que semblen calculades per perjudicar Twitter en general i el seu negoci de publicitat digital en particular». En una carta enviada el 20 de juny, també van assegurar que la metodologia de l’estudi no era correcta i van afegir que l’oenagé estava avalada per rivals de X.
«Intent de silenciar»
«Les accions d’Elon Musk representen un descarat intent de silenciar la crítica honesta i la investigació independent», va explicar Imran Ahmed, director executiu de CCDH, afegint que el centre «no accepta cap finançament de les empreses de tecnologia, els governs o els seus afiliats».
Sota el comandament del multimilionari, l’empresa anteriorment coneguda com a Twitter ha recorregut habitualment a les amenaces legals. En els últims mesos ha fet el mateix amb Microsoft i Meta, acusant la primera d’utilitzar les seves dades de forma indeguda i la segona de robar secrets comercials per llançar la seva nova xarxa social Threads.
Aquestes amenaces creixen mentre el negoci publicitari de la companyia –la seva principal via d’ingressos– continua debilitant-se. El 2022, els seus beneficis van caure un 11% respecte a l’any anterior. Els canvis introduïts per Musk han portat grans anunciants a retirar els seus anuncis de la plataforma. El polèmic canvi de marca podria rebaixar ara el seu valor a uns 4.000 milions de dòlars (més de 3.600 milions d’euros). El novembre de l’any passat, el magnat la va comprar per 44.000 milions.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- Tribunals El TSJC proposa l'indult parcial per a Laura Borràs perquè no ingressi a presó
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- Tribunals Assassinat sense cadàver a Sant Andreu de la Barca: la fiscal reclama 15 anys de presó