Canvis a la xarxa social
Musk amenaça de demandar una oenagé que investiga l’odi a Twitter

Fa anys que Elon Musk s’autoproclama un «absolutista de la llibertat d’expressió». No obstant, amenaça ara de denunciar una organització sense ànim de lucre que investiga la proliferació de missatges d’odi i desinformació a la xarxa socialTwitter, rebatejada pel magnat tecnològic com a X.
El maig passat, l’oenagé Center for Countering Digital Hate (CCDH) va publicar els resultats d’una investigació en què assenyala que la plataforma no elimina fins al 99% dels tuits racistes i homòfobs dels usuaris de pagament i que el seu algoritme podria fins i tot estar impulsant aquests continguts incendiaris. El seu experiment va consistir a denunciar un centenar de missatges neonazis, antisemites, xenòfobs i de rebuig a la comunitat LGTB. Tot i que a priori aquest tipus de contingut està prohibit a Twitter, la companyia no va fer res per eliminar-los.
Els advocats de X Corp., la companyia propietària de la xarxa social, van respondre a l’estudi amenaçant de presentar una demanda contra aquesta organització, acusant-la de fer «una sèrie d’afirmacions preocupants i infundades que semblen calculades per perjudicar Twitter en general i el seu negoci de publicitat digital en particular». En una carta enviada el 20 de juny, també van assegurar que la metodologia de l’estudi no era correcta i van afegir que l’oenagé estava avalada per rivals de X.
«Intent de silenciar»
«Les accions d’Elon Musk representen un descarat intent de silenciar la crítica honesta i la investigació independent», va explicar Imran Ahmed, director executiu de CCDH, afegint que el centre «no accepta cap finançament de les empreses de tecnologia, els governs o els seus afiliats».
Sota el comandament del multimilionari, l’empresa anteriorment coneguda com a Twitter ha recorregut habitualment a les amenaces legals. En els últims mesos ha fet el mateix amb Microsoft i Meta, acusant la primera d’utilitzar les seves dades de forma indeguda i la segona de robar secrets comercials per llançar la seva nova xarxa social Threads.
Aquestes amenaces creixen mentre el negoci publicitari de la companyia –la seva principal via d’ingressos– continua debilitant-se. El 2022, els seus beneficis van caure un 11% respecte a l’any anterior. Els canvis introduïts per Musk han portat grans anunciants a retirar els seus anuncis de la plataforma. El polèmic canvi de marca podria rebaixar ara el seu valor a uns 4.000 milions de dòlars (més de 3.600 milions d’euros). El novembre de l’any passat, el magnat la va comprar per 44.000 milions.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Salut Aquestes són les conseqüències d'utilitzar la mateixa roba interior dos dies seguits
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump