Nou pla amb publicitat
Disney+ imita Netflix: apuja preus i prohibirà compartir contrasenyes
Disney+ seguirà el mateix camí que el seu rival Netflix i també prendrà mesures per prohibir la compartició de contrasenyes entre els seus usuaris. El conseller delegat de la companyia, Bob Iger, ha explicat que s’estan «explorant activament» mètodes per posar fi a una pràctica «significativa».
El capitost de The Walt Disney Company ha confirmat aquest dijous que les noves condicions perquè els usuaris deixin de compartir comptes s’anunciaran a finals d’aquest any i començaran a aplicar-se «en algun moment del 2024».
«El que no sabem, per descomptat, és en quina mesura l’ús compartit de contrasenyes es convertirà en un augment dels abonats. Òbviament, creiem que hi haurà alguna cosa, però no estem especulant», ha apuntat Iger.
Preus més cars
Per segona vegada en aproximadament un any, Disney tornarà a apujar el preu per accedir als seus serveis de ‘streaming’. Així, les versions sense publicitat de Disney+ i Hulu als Estats Units seran un 20% més cares. A partir del 6 de setembre, la subscripció a cada una d’aquestes plataformes tindrà un cost de 19,99 dòlars (18,14 euros) al mes.
Aquesta sèrie de mesures responen a la voluntat de Disney d’estabilitzar el seu negoci en un moment de turbulències i aconseguir la rendibilitat del segment de ‘streaming’ per al setembre de l’any vinent. «El nostre negoci de ‘streaming’ és encara molt jove», ha explicat Iger als inversors. El recent acomiadament de 7.000 empleats, prop del 3% de la seva plantilla, va en aquesta mateixa direcció.
Pla amb publicitat
El conglomerat de mitjans i entreteniment més gran del món també ha anunciat que el pròxim 1 de novembre llançarà un nou pla amb publicitat a Europa i el Canadà. Aquesta modalitat, ja operativa als EUA, és més barata perquè inclou anuncis que s’emeten durant els continguts. Al vell continent tindrà un preu de 5,99 euros al mes i al Canadà costarà 7,99 dòlars (uns 7,25 euros). El pla ‘low cost’ de Netflix va arribar a Espanya el novembre de l’any passat.
Els usuaris internacionals de Disney+ tindran accés a diferents plans de subscripció amb una variada gamma de preus. La companyia llançarà un nou nivell ‘Estàndard’ i ‘Estàndard amb anuncis’ a Europa i el Canadà, però també en mercats seleccionats de l’Orient Mitjà i l’Àfrica.
Resultats
Aquesta bateria d’anuncis s’ha anunciat durant la presentació de resultats del tercer trimestre fiscal. En aquell període, Disney va obtenir unes pèrdues netes atribuïdes de 460 milions de dòlars (417,5 milions d’euros), mentre que el 2022 es van registrar guanys de 1.409 milions de dòlars (1.278,7 milions d’euros). El negoci de la multinacional va arribar als 22.330 milions de dòlars (20.264,6 milions d’euros) entre l’abril i el juny, una millora del 3,8%.
The Walt Disney Company també ha informat que la divisió de mitjans i entreteniment va facturar 14.004 milions de dòlars (12.708,9 milions d’euros), una caiguda de l’1%, mentre que els ingressos de la divisió de parcs d’atraccions es va disparar un 13%, fins a 8.326 milions de dòlars (7.556,4 milions d’euros).
No obstant, el seu vaixell insígnia de ‘streaming’, Disney+, ha perdut subscriptors als EUA per segon trimestre consecutiu. Actualment té 105,7 milions de subscriptors a Disney+, 48,3 milions d’usuaris a Hulu i 25,2 milions més a ESPN+.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia