Canvis en la xarxa social
Musk comença a amagar els titulars de les notícies a Twitter
Elon Musk està començant a executar nous canvis a X, la xarxa socialanteriorment coneguda com a Twitter. X ha iniciat el canvi del format en el qual apareixen els enllaços a notícies en la plataforma perquè només hi aparegui la imatge, i així no hi hagi rastre dels titulars. Aquesta modificació va ser anunciada l’agost passat
Twitter/X has officially removed article headlines on links shared to the platform, now just displaying the image and website. pic.twitter.com/fNQSfAy70d
— Pop Base (@PopBase) October 4, 2023
Segons va revelar Fortune, el nou format ha sigut impulsat personalment per Musk per «reduir el ‘clickbait’ (titulars exagerats perquè el lector faci clic a l’enllaç)». La intenció seria donar més pes visual a X i limitar el text, que fins ara ha sigut el seu tret més distintiu.
«Això ve directament de mi», ha confirmat Musk. «Millorarà significativament l’estètica». Tot i així, fonts internes han assenyalat a Fortune que el canvi no agrada als publicistes encarregats d’implementar-lo.
Amb aquesta modificació, els enllaços compartits en l’antiga Twitter passen a veure’s així:
(if this text was not here, all you would see is this image with no context, no headline, no description — but it would be a clickable article) pic.twitter.com/XIhUQymnv4
— Kylie Robison (@kyliebytes) 22 de agosto de 2023
Allau de canvis
Després de comprar la xarxa social el novembre passat, Musk no ha parat d’aplicar-hi canvis. El més notori ha sigut el canvi de nom, de logotip i de rumb de l’empresa, rebatejada com a X per la seva lonjeva obsessió amb l’antepenúltima lletra de l’abecedari. Només en les últimes setmanes, el multimilionari ha sigut acusat d’alentir l’accés a les pàgines web que no li agraden, impedir el bloqueig d’altres comptes i permetre la publicació de missatges extremistes com són els antisemites.
Aquests canvis i d’altres han foragitat grans empreses, cosa que ha fet minvar el negoci publicitari de Twitter, però també molts usuaris. Aquests problemes han fet que altres gegants tecnològics intentessin ocupar aquest mercat. Meta, propietària de Facebook i Instagram, ha llançat Threads, un clon de Twitter que pròximament també es podrà utilitzar en versió web. TikTok, per la seva banda, també va anunciar que permetrà la publicació de missatges de text en la seva plataforma per així competir per aquest espai.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia