CINE

'Cold Mountain', amors en temps de guerra

Nicole Kidman i Jude Law, en una escena de ’Cold Mountain’.

Nicole Kidman i Jude Law, en una escena de ’Cold Mountain’.

1
Es llegeix en minuts
Crítiques de TXERRA CIRBIÁN / Barcelona

'Cold Mountain', un llarg melodrama a tres bandes, amb amors en temps de guerra i amb Jude Law, Nicole Kidman, Renée Zellweger, és la pel·lícula destacada de la nit a la petita pantalla. A més, 'En la calor de la noche' i 'La tía Tula' són l'oferta clàssica, i 'Gremlins 2' i 'Resident evil 4: ultratumba', al de terror.

Thriller

En el calor de la noche

20.00 LA SEXTA 3 

Direcció: Norman Jewison Actors: Sidney Poitier, Rod Steiger, Warren Oates, Lee Grant, James Patterson, Quentin Dean País: EUA (1967) 109 minuts.

Film d'intriga amb rerefons de drama racial, que va aconseguir cinc Oscars. Reflecteix l'enfrontament entre un policia amb prejudicis racistes i un detectiu negre mentre investiguen un crim en un poble del sud.

Drama

La tía Tula

22.00 LA 2 

Direcció: Miguel Picazo Actors: Aurora Bautista, Carlos Estrada, Enriqueta Carballeira, Irene Gutiérrez Caba País: Espanya (1964) 109 minuts.

Magnífica adaptació de l'obra homònima de Miguel de Unamuno. Una dona se'n va a viure a la casa de la seva germana quan aquesta mor per cuidar els seus nebots i el seu cunyat. L'amor sorgirà entre tots dos.

Terror

Gremlins 2: La nueva generación

22.00 PARAMOUNT C.

Direcció: Joe Dante Actors: Zach Galligan, Phoebe Cates, John Glover País: EUA (1990) 114 minuts.

Molt correcta segona entrega de les aventures terrorífiques dels simpàtics peluixos que es transformen en petits monstres, encara que amb menys mala bava que l'original.

Drama

Cold Mountain

22.05 LA SEXTA 3

Direcció: Anthony Minghella Actors: Jude Law, Nicole Kidman, Renée Zellweger, Brendan Gleeson, Natalie Portman País: EUA (2003) 155 minuts.

En la seva línia de rodar pel·lícules de prop de tres hores (per exemple, 'El pacient anglès', que té 162 minuts i es va endur nou Oscars), Minghella va adaptar una novel·la de Charles Frazier per compondre aquest llarg (i una mica avorrit) melodrama d'aires homèrics al servei de les estrelles Law, Kidman i Zellweger. Cap al final de la guerra civil dels EUA, l'any 1860, un soldat confederat malferit travessa el país per tornar amb la seva promesa. Mentrestant, aquesta l'espera i intenta mantenir el ranxo familiar, ajudada per una amiga.

Terror

Resident evil 4: ultratumba

22.35 LA SEXTA 

Notícies relacionades

Direcció: Paul W.S. Anderson Actors: Milla Jovovich, Ali Larter, Wentworth Miller País: Canadà (2010) 97 minuts.

Milla Jovovich segueix disparant als zombis en aquesta quarta entrega per al cine (¡en 3D!) del famós videojoc. L'espanyol Sergio Peris-Mencheta hi va fer un paper petit.