Dimiteix el Consell Professional de TV-3
Els periodistes de la tele autonòmica acusen d'opacitat informativa de la direcció la cobertura informativa del conflicte laboral que es va produir ahir a la cadena
El presentador del TN de TV3 Toni Cruanyes es disculpa per l’enfocament sobre el conflicte laboral de la seva cadena. /
El Consell Professional de periodistes de Televisió de Catalunya ha presentat la seva dimissió en bloc per l'opacitat informativa que es va donar al conflicte laboral que es va viure ahir a la seu de la tele catalana, a Sant Joan Despí. Aquesta és la primera conseqüència que ha tingut la tensa situació que es va viure a TV-3, quan el president Brauli Duart i el seu equip de direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van ser retinguts durant 12 hores al seu despatx de la tele autonòmica per uns 200 treballadors indignats. Els treballadors exigien prorrogar el liquidat conveni col·lectiu i seguir negociant les noves condicions laborals.
En una nota feta pública avui, els membres del consell denuncien que la informació que es va donar ahir d'aquest conflicte es va fer al dictat de la direcció, i que no es va consensuar amb els periodistes cap text, tot i que es va intentar negociar, sense èxit. A més, es mostren en total desacord amb el tractament que es va donar a la notícia --que no responia a criteris professionals-- i al fet que s'oferís just al final del 'Telenotícies vespre'. També lamenten que avui no estigui previst dir res més del que va passar, quan existeix, com a televisió pública, un dret d'informar la ciutadania. Davant aquesta situació, i amb la intenció clara que no volen ser instrumentalitzats, el consell professional (format per periodistes de TV-3 per assegurar les bones pràctiques professionals) ha dimitit en bloc.
El text de la informació no consensuada amb els periodistes que es va emetre ahir deia: "Un grup de treballadors de Televisió de Catalunya tenen retinguts des d'aquest migdia el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Brauli Duart; el director de Televisió de Catalunya, Eugeni Sallent, i un grup de directius de TV-3 en protesta per la pretensió d'una nova retallada salarial en el nou conveni col·lectiu. Els fets han passat durant una reunió de treball en què Duart ha explicat les negociacions del futur conveni col·lectiu".
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
-
Ofert per
-
Ofert per