LA NOVA AVENTURA DEL XOU D'HUMOR DE TV-3

Messi amb 'pijama' de ratlles

L'equip de 'Crackòvia' grava quatre especials per al públic llatinoamericà i els EUA amb motiu de la Copa Amèrica

El programa ha incorporat dos actors mexicans

’Crackovia América’, per dins. / MONICA PELLICCIA

2
Es llegeix en minuts
OLGA LERÍN / BARCELONA

Un filat de ganivetes separa Messi i Neymar, la parella letal del Barça, o el que és el mateix, Jordi Rios i Carles Roig, els seus avatars al programa de TV-3 Crackòvia. Però una cosa no quadra en aquesta escena. «¡Neyyy! ¡Quants dies sense veure't, amic meu! Et vaig trobar a faltar moltíssim a la davantera!», li diu la Pulga al brasiler. «Jo també enyoro les nostres triangulacions. ¿Per què portes aquesta casaca de ratlles?», li contesta Ney«L'entrenador em va prendre la roba del Barça i em va obligar a posar-me aquesta», replica Messi. «Doncs treu-te-la i vine amb mi a jugar els quarts», li suplica el golejador de la canarinha.

Aquest diàleg delirant -inevitable pensar en el best-seller de John Boyne El noi del pijama de ratlles- és un dels gags que demà diumenge podrà veure una audiència potencial d'entre 70 i 80 milions de teleespectadors de Llatinoamèrica i els EUA a Crackovia América. Així es diu el nou fill del popular xou de TV-3 que coprodueixen Minoria Absoluta i Imagina US, i emet Fox Sports amb motiu de la Copa Amèrica. En total, seran quatre entregues (es va estrenar la setmana passada), que també s'emetran els dimarts a Esport 3 (22.30 hores).

L'èxit que els esquetxos de la Pilota d'Or o de la final de la Champions han tingut a l'altre costat de l'Atlàntic a través d'internet i xarxes socials ha propiciat el naixement d'aquest «banc de proves» amb la vista posada en el futur. «Si l'experiència és positiva, la idea és reproduir el xou a Mèxic», confirma Martín Halac, productor executiu d'Imagina US. El «poc temps» (tot just dos mesos) per adaptar el format a «una altra cultura que no és només una» i «concebre cada accent i cada element» que necessita un país per generar humor han sigut els obstacles principals d'aquesta aventura fora de casa.

Segons Halac, hi ha dos punts clau a l'hora de seduir el teleespectador llatinoamericà en matèria d'humor: «Un remat final més fort i sòlid», perquè el públic entengui que «s'ha acabat l'esquetx», i el «rolling gag», una paraula clau que es repeteix i que anuncia a l'audiència l'inici d'un número. «A Llatinoamèrica tots plorem pel mateix [en referència als culebrons], però riem de manera i per coses diferents», remata el productor.

Tots els personatges de Crackovia América -a la llista s'hi han incorporat els seleccionadors Piojo Herrera o José Pekerman i jugadors com Rafa Márquez, Chicharito Hernández, Falcao, James, David Luiz i Di María- els construeixen els actors del Crackòvia original i dos fitxatges mexicans: Juan Lecanda i Manuel Calderón. Lecanda, en la pell de Matías Vuoso, Chicharito i Hugo Sánchez, explica que la seva missió és «ajudar a tropicalitzar» el programa i exercir de «pont cultural» perquè l'acudit «s'entregui bé» i els països llatinoamericans l'entenguin.

A aquesta missió i, sobretot, a l'assessorament lingüístic, hi contribueix un equip de quatre guionistes que, des de l'Argentina -a cop de Skype, correus electrònics, whatsaps...-, aporta idees i un repàs final als diàlegs. Els actors mexicans i Halac rematen la feina al plató. «Des de la incultura barregem els diferents llenguatges», admet Jordi Rios, que repassa els guions amb Carles Roig.

Notícies relacionades

«¡Diuen que hi ha sancionats que mai tornen!», es lamenta Ney davant Messi. «El secret per mostrar la innocència són els ulls», li insisteix Xavi Ricart, director d'actors, a Roig. Que l'hi diguin, si no, al noi que lluïa el famós pijama de ratlles...

Vegeu el vídeo d'aquesta notícia amb el mòbil o a e-periodico.cat