POLÈMIC PROGRAMA DE DENUNCIA
Mediaset es bolca contra l'assetjament escolar amb una campanya i el vetat 'Proyecto bullying'
'Se buscan valientes' utilitzarà com a reclam un rap compost pel Langui
Jesús Vázquez justifica l'ús de càmera oculta com "única forma" de provar els abusos
Mediaset llançarà els pròxims dies una campanya contra l’assetjament escolar que portarà per lema 'Se buscan valientes' que utilitzarà com a reclam un rap compost pel Langui i tindrà com a ganxo la versió censurada del programa Proyecto bullying, després del veto de la Fiscalia. La cadena ha pixelat la imatge dels menors que apareixen en el polèmic 'docu-reality' per protegir el seu anonimat. Amb aquestes mesures consideren resolts els problemes legals per a la seva emissió, ja que entenen que les càmeres ocultes són absolutament imprescindibles per denunciar els casos d’assetjament.
Aquesta nova campanya 12 meses es dirigirà als companys dels assetjats perquè facin un pas endavant i denunciïn els assetjadors. La directora de la campanya, Mirta Drago, va precisar que els seus destinataris són «els que miren cap a un altre costat perquè tenen por», va advertir abans d’explicar que s’utilitzaran «les mateixes xarxes socials que serveixen per assetjar» i la pàgina web www.sebuscanvalientes.com, on diferents oenagés ofereixen ajuda per lluitar contra aquest problema.
El presentador de 'Proyecto bullying', Jesús Vázquez, va veure molt encertat que la campanya es dirigeixi a l’entorn de la víctima. «Jo vaig patir assetjament als 14 anys, i el que fa més mal és la indiferència dels altres», va dir. Vázquez es va queixar dels múltiples «obstacles» que han posat col·legis i institucions per a la gravació i difusió de les quatre entregues del programa, que s’emetran per Cuatro d’aquí dues o tres setmanes. «Hem patit molt i hi hem hagut de posar molta imaginació i fer jocs malabars per reconstruir-lo, però ja el tenim», va proclamar.
Notícies relacionadesAquests «jocs malabars» han consistit en «retocs estètics» i «supressió de frases» que podien ajudar a identificar els menors. Del que no s’ha prescindit és de les imatges gravades amb càmera oculta, ja que, segons Vázquez, «és l’única manera de comprovar l’assetjament».
El cantant Juan Manuel Montilla ‘El Langui’ ha compost el rap d'aquesta nova campanya ’12 meses’, que es dirigirà als companys dels assetjats perquè facin un pas endavant i denunciïn els assetjadors. “Volem crear debat als col·legis, les xarxes socials i el Parlament, i conscienciar les institucions perquè prenguin mesures contra aquest problema social”, ha assegurat el director general de continguts de Mediaset, Manuel Villanueva.

- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any