Fenomen en alça

Els actors catalans triomfen a la tele

'Sé quién eres' és la sèrie estrella de Tele 5 i té Francesc Garrido i Aida Folch al capdavant del repartiment

'Pulsaciones', la producció d'Emilio Aragón per a Antena 3, compta amb Pablo Derqui i Meritxell Calvo com a caps de cartell

grupo-familia-elias

grupo-familia-elias
158972 pulsaciones cap-03-0499

/

3
Es llegeix en minuts
TXERRA CIRBIÁN / BARCELONA

Ja fa temps que Catalunya, en general, i Barcelona en particular, estan generant grans professionals de l’audiovisual català que nodreixen de bons tècnics i artistes el sector a tot Espanya, sobretot a Madrid, on la indústria és més potent. El cas dels actors, que són els que donen la cara, resulta més evident, sobretot en aquestes últimes setmanes. I això, malgrat que han sigut tres actors castellanoparlants els guardonats en aquesta categoria dels premis Gaudí d’aquest any, tres sòlids intèrprets que han sigut fitxats per produccions catalanes.

Les dues grans apostes de les dues cadenes privades són, en l’actualitat, les sèries Sé quién eres, a Tele 5, i Pulsaciones, a Antena 3. La primera, a més a més, està filmada en escenaris catalans per un equip dirigit per Pau Freixas, el responsable de Polseres vermelles i Cites, que van obtenir l’èxit a TV-3 i que, en el primer cas, va emetre Atresmedia en castellà.

Sé quién eres està protagonitzada per Francesc Garrido, que encapçala un elenc de grans actors espanyols i que va ser entrevistat ahir per EL PERIÓDICO. Deixant de banda els intèrprets no catalans (tots ells ben coneguts, com ara Blanca Portillo, Antonio Dechent, Nancho Novo, Martiño Rivas i Pepón Nieto) cal citar Aida Folch, protagonista d’un parell de films de Fernando Trueba; Carles Francino, protagonista de la sèrie Víctor Ros; i Eva Santolaria, actriu de Compañeros, Siete vidas i Los misterios de Laura, entre altres sèries estatals.

Evidentment s’ha de destacar la presència, com a fill de Garrido, d’Àlex Monner, l’enyorat Lleó de Polseres vermelles i també l’ambigu protagonista de La propera pell, que diumenge va ser mereixedora del premi Gaudí a la millor pel·lícula en català. I en papers una mica menors, la gran Montserrat Carulla, que fa d’àvia d’Aida; Montse Germán, Diana Gómez (que també intervé a El crac, de Joel Joan) i Biel Duran. La nena Noa Fontanals és un altre descobriment com a Julieta, la filla de Garrido i germana de Monner en la ficció.

El ‘thriller’ d’Antena 3

Pel que fa a Pulsaciones –la producció d’Emilio Aragón que, com l’anterior té una factura tècnica estupenda–, és Pablo Derqui qui encapçala el repartiment i a qui aquest diari entrevista també avui. Sorgit del planter de Ventdelplà, l’actor barceloní ha encadenat sèries com El síndrome de UlisesHispania i Isabel, i ara participa a La catedral del mar.

Encara que menys coneguda que Juan Diego Botto, Leonor Watling i Ingrid Rubio (també barcelonina, per cert), Meritxell Calvo és la periodista coprotagonista de Pulsaciones i el gran descobriment d’aquesta sèrie, on manté una relació sentimental amb una altra noia i no pas amb Derqui, que prou feina té a debatre’s entre Watling i Rubio.

Calvo és una premiada actriu que va debutar quan tenia 26 anys al teatre Goya amb l’obra Venus in fur (2013), dirigida per Héctor Claramunt i amb Joel Joan com a parella (tots dos, responsables d’El crac). Intèrpret d’una bona colla d’obres i cofundadora de la companyia La Pulpe Teatro, va intervenir en la sèrie Carlos, Rey emperador (2015) abans de fitxar per aquesta actual.

Papers menors

Notícies relacionades

I en papers menors, la sèrie d’Emilio Aragón també compta amb el sabadellenc Manel Dueso (en el paper de l’ambigu periodista i cap de Calvo) i amb la barcelonina Cristina Marcos, que des de fa anys acostuma a treballar més a Madrid que a Catalunya.

Tots ells triomfen a hores d’ara en hores de màxima audiència, però que el lector no oblidi que les sèries de sobretaula –Amar es para siempre, que emet Antena 3 des del 2013, i El secreto de Puente Viejo, a la mateixa cadena des del 2011, així com Acacias, 38, dels creadors de l’anterior, i Seis hermanas, totes dues a La 1 de TVE des del 2015– estan farcides d’actors catalans que van i venen de Barcelona a Madrid en l’AVE.

Temes:

Sèries Cine