TELEVISIÓ DE PAGAMENT

Reed Hastings: "Netflix encara és petit en el món d'internet"

El fundador de Netflix afirma que estaria "encantat" de produir a Catalunya i que el secret de la plataforma és tenir molt bones sèries i documentals

zentauroepp37504183 founder and ceo of netflix reed hastings  r  and netflix chi170303162135

zentauroepp37504183 founder and ceo of netflix reed hastings r and netflix chi170303162135 / JOHN MACDOUGALL

3
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Després del seu fulgurant pas pel Mobile World Congress de Barcelona (30 minuts de speech sense preguntes), Reed Hastings, fundador i director executiu de Netflix, ha recalat a Berlín. A la capital alemanya, el màxim responsable del gegant de televisió en streaming i Ted Sarandos, cap de continguts de la plataforma, han presentat totes les seves novetats, moltes d’elles en coproducció amb empreses europees.

–Netflix té 81,5 milions d’abonats a tot el món, es veu a 200 països i els seus beneficis arriben als 5.500 milions de dòlars anuals. ¿Quin és el secret de l’èxit?

–REED HASTINGS: L’essencial és tenir sèries i documentals amb repercussió. Si tens material avorrit no hi ha res a fer.

–¿Hi influeixen els acords amb altres cadenes?

–TED SARANDOS: Sí, la televisió convencional encara segueix depenent molt de la primera impressió, el primer impacte amb l’audiència pot determinar el seu futur. El que fa Netflix és proporcionar una plataforma per a segones oportunitats de més llarg recorregut.

–El 28 d’abril arriba Las chicas del cable, la seva primera producció a Espanya. ¿És un país que els interessa per la seva relació amb Llatinoamèrica?

–T. S: Sí, ens interessa arribar a Llatinoamèrica i als sectors hispanoparlants dels EUA. Las chicas del cable està destinada sobretot a l’audiència espanyola, per les seves similituds amb èxits com Velvet o Gran Hotel, però creiem que tindrà impacte a tot el món. Primer ens centrem a treballar a Espanya i després ja veurem com arribem a altres llocs.

–Tenint en compte que el català és la novena llengua d’Europa, ¿estudien treballar en alguna producció a Catalunya?

–R. H: Podria ser una gran oportunitat, estaríem encantats de treballar a Catalunya, però encara no hem trobat cap projecte aquí.

–Acaben de guanyar el primer Oscar amb el documental Cascos blancos. ¿Esperaven arribar ja tan amunt?

–R. H: Encara som petits en l’univers d’internet. Hi ha moltíssima gent al món connectada a internet i a la televisió. YouTube, sense anar més lluny, té 2.000 milions d’usuaris i nosaltres encara estem per sota dels 100 milions de subscriptors. És un bon inici, però ara el que volem és tenir moltes més històries i compartir-les.

–¿Hi ha rivalitat amb altres plataformes on line, com Amazon?

–R. H: ¡Que ells han guanyat tres Oscars i nosaltres només un! (riu) No, no hi ha tal rivalitat. Tenim una relació amistosa amb Amazon i amb HBO. Tots contribuïm a millorar el panorama audiovisual. Fins a quatre Oscars van ser per a companyies de streaming i això és bo per a tots.

–Netflix acapara constantment pàgines a la premsa gràcies a la seva original estratègia de màrqueting. A Espanya, el polèmic cartell promocional de Narcos va fer que tots els mitjans acabessin fent publicitat gratuïta de la sèrie. ¿Quina importància té per a vostès?

–R.H: És absolutament essencial, per aquest mateix efecte que ha descrit.

–Han tingut molt èxit a l’apostar per la nostàlgia amb Stranger things i fent renéixer sèries antigues com Las chicas Gilmore. ¿Quines altres sèries els agradaria recuperar?

–T. S: Los Soprano, així podríem resoldre el final (riu). Bromes a part, vam tenir al cap tornar a portar Freaks and geeks, però els seus creadors van preferir deixar-la com estava. Arrested development va funcionar molt bé i Firefly és candidata a tornar.

–R. H: Ocasionalment recuperarem alguna sèrie, però el que ens interessa més ara és centrar les nostres energies en noves produccions.

–Van dir en el seu moment que no tornarien a fer una sèrie com Marco Polo, perquè va suposar una inversió massa gran i no va tenir l’èxit esperat. ¿Per això opten ara per les coproduccions?

–T. S: Ja ha vist el que hem fet amb The Crown (riu). Estem oberts a diferents models de negoci i diferents maneres d’actuar.

–Netflix també es caracteritza per l’estudiat ús que fa de les dades, xifres i gustos que recull i analitza dels seus usuaris. ¿Es pot utilitzar aquest algoritme per saber quins són els ingredients perfectes perquè una trama tingui èxit?

–T. S: No creiem que aquesta noció de revertir la tecnologia i l’art tingui èxit, però utilitzar les dades sí que ens pot servir de guia per ajudar-nos a fer un millor producte.

–¿Netflix arribarà als cines?

–R. H: Seria molt especial, perquè és on molta gent vol veure aquests nous productes.

Notícies relacionades

–¿I què els sembla la popularitzada expressió Netflix and chill (relaxar-se veient Netflix)?

–R. H: Genial, és una cosa que creen els fans per als fans. El concepte va començar a flotar per internet fa cinc anys, però cada vegada més gent el fa servir i s’ha convertit en una expressió de gent jove. 

Temes:

Netflix Sèries