POLÈMICA A LES ONES
El CAC exculpa Mònica Terribas
La Guàrdia Civil va denunciar la periodista de Catalunya Ràdio per "afavorir actuacions contra l'ordre públic"

olerin40280936 monica terribas de catalunya radio foto ccma171018192507
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha aprovat un acord en què considera que les referències fetes al programa 'El matí de Catalunya Ràdio' el 22 de setembre sobre moviments de vehicles policials a les carreteres i autopistes catalanes "no van vulnerar la normativa", ha informat l'organisme regulador en un comunicat.
L'actuació del CAC es va iniciar per una sol·licitud d'anàlisi presentada per dos membres de l'organisme -Eva Parera i Carme Figueras- sobre les manifestacions fetes per la directora del programa, Mònica Terribas, i demanaven si suposaven una vulneració del Llibre d'Estil de la CCMA, tant en "una suposada interferència amb la feina policial o en un suposat efecte d'imitació".
El CAC sosté que els continguts analitzats es contextualitzen en l'actualitat política en el marc d'un espai informatiu, no relacionen els desplaçaments amb cap operació concreta, motiu pel qual "no es pot inferir l'existència d'interferències en les actuacions dels cossos de seguretat i es dirigeixen explícitament a col·lectius professionals com taxistes o transportistes" que circulen per vies de comunicació.
Respecte al suposat efecte d'imitació, l'organisme considera que els continguts emesos "no reuneixen cap dels elements que configuren" les figures penals de la proposició, la provocació i la inducció a fer delictes.
Els dos membres del CAC que van formular la petició d'anàlisi es van inhibir voluntàriament de la votació al considerar que "podia prejutjar una presa de posició prèvia sobre l'assumpte".
Per una altra banda, un informe de l'Àrea Jurídica, que analitzava una queixa formulada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya que denunciava "falta d'imparcialitat" d'un altre membre del CAC -Daniel Sirera-, considerava que aquest s'havia d'abstenir, cosa que ha fet, i per tot això l'acord s'ha aprovat amb el vot afirmatiu de tres dels membres de l'organisme regulador, Roger Loppacher (president de l'organisme), Salvador Alsius i Yvonne Griley.
Sirera ha explicat la situació en un tuit: "El CAC m'ha impedit votar sobre l'actuació de Terribas delatant moviments @policia i @guardiacivil per l'1-O".
El CAC me ha impedido votar sobre la actuación d Terribas delatando movimientos @policia y @guardiacivil por el 1-O https://t.co/iPyaTNaxE1
— Daniel Sirera (@danielsirera) 18 de octubre de 2017
I segons ha manifestat a 'Crónica global', portarà el CAC als tribunals. "S'ha vulnerat el meu dret a participar en un debat i a votar, sense estar immers en cap de les causes d'abstenció taxades a l'article 23 de la llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic", afirma.
Aclariment de les sol·licitants
Notícies relacionadesEn un aclariment públic, les dues conselleres que van sol·licitar l'anàlisi han explicat que han optat per inhibir-se, però que creuen que formular una petició "en cap cas hauria de considerar-se com un judici previ de valor".
Han remarcat que van formular la petició perquè van considerar que, a causa dels recents atemptats terroristes a Catalunya, l'anàlisi s'havia de fer amb urgència "pel possible perill que podia comportar senyalitzar posicions de cossos de seguretat".
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- El Govern cedeix davant d’ERC i fragmentarà la injecció de més recursos per tenir estabilitat sense pressupostos
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- Guerra a Ucraïna Brussel·les defensa la integritat territorial d’Ucraïna davant la proposta de pau de Trump
- ALERTA DELS METGES Més del 90% dels nens d’entre 4 i 10 anys supera el límit d’exposició a les pantalles: «És molt perillós»
- Futbol Declaracions oficials de One Box i del Barça sobre l'"inacceptable" fallada en l'enviament de les entrades de la Final de la Copa