RESUM DE L'ANY
Puja el 'teleconsum', però no els espots
L'espectacular creixement de la tele de pagament i l'estancament de la inversió publicitària marquen la TV del 2017
zentauroepp38102698 topshot real madrid s defender sergio ramos l vies with 171228173139 /
Puja el consum de televisió (gràcies a la incorporació del concepte convidats), s’estanca la inversió publicitària, la tele de pagament es dispara i es manté el duopoli d’Atresmedia i Mediaset en l’oferta en obert. Aquestes són les principals dades de l’any que acaba, i que l’empresa Barlovento Comunicación ha fet públiques en un detallat informe, realitzat a partir de les dades aportades per Kantar Media.
Segons aquesta anàlisi, i a falta de cinc dies per tancar l’any, el teleconsum ha arribat el 2017 a Espanya als 240 minuts per persona i dia; és a dir, ¡quatre hores al dia davant televisor! Això suposa un increment de set minuts respecte al 2016, i és la primera vegada que creix després de quatre anys de caiguda. Això sí, aquest increment té una petita trampa: des del mes de maig, Kantar inclou en els mesuraments el concepte convidats, que són els espectadors/consumidors no residents a la llar del visionat. Tot i aquestes variacions, el consum es pot considerar com a molt alt, però curiosament el mercat publicitari no ha anat al mateix ritme. La inversió total de publicitat en televisió el 2017 estarà en uns 2.140 milions d’euros, quan el 2016 van ser 2.122 milions d’euros.
TELE 5 I TV-3, LÍDERS
Per cadenes, Tele 5 torna a ser (per sisè any consecutiu) la més vista en el conjunt d’Espanya, però a la baixa: aconsegueix el 13,4 % de quota. A Catalunya, TV-3 repeteix, per vuitè any consecutiu, com a líder, i a l’alça: 11,7% (tres dècimes més que el 2016); un èxit que s’ha forjat precisament en aquest últim trimestre de l’any, amb el gran atractiu mediàtic del procés.
Però la que és sens dubte la millor notícia del 2017 és l’espectacular creixement de la TV de pagament: suma un 22,3 % del consum total i voreja els 6,1 milions de llars abonades. La plataforma de televisió de pagament líder a Espanya és Movistar+, amb uns 3.600.000 abonats. Per programes, l’emissió més vista va ser la pròrroga del partit de Champions Reial Madrid-Bayern, que va reunir una mitjana de 10.010.000 espectadors.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia