RESUM DE L'ANY
Puja el 'teleconsum', però no els espots
L'espectacular creixement de la tele de pagament i l'estancament de la inversió publicitària marquen la TV del 2017

zentauroepp38102698 topshot real madrid s defender sergio ramos l vies with 171228173139 /
Puja el consum de televisió (gràcies a la incorporació del concepte convidats), s’estanca la inversió publicitària, la tele de pagament es dispara i es manté el duopoli d’Atresmedia i Mediaset en l’oferta en obert. Aquestes són les principals dades de l’any que acaba, i que l’empresa Barlovento Comunicación ha fet públiques en un detallat informe, realitzat a partir de les dades aportades per Kantar Media.
Segons aquesta anàlisi, i a falta de cinc dies per tancar l’any, el teleconsum ha arribat el 2017 a Espanya als 240 minuts per persona i dia; és a dir, ¡quatre hores al dia davant televisor! Això suposa un increment de set minuts respecte al 2016, i és la primera vegada que creix després de quatre anys de caiguda. Això sí, aquest increment té una petita trampa: des del mes de maig, Kantar inclou en els mesuraments el concepte convidats, que són els espectadors/consumidors no residents a la llar del visionat. Tot i aquestes variacions, el consum es pot considerar com a molt alt, però curiosament el mercat publicitari no ha anat al mateix ritme. La inversió total de publicitat en televisió el 2017 estarà en uns 2.140 milions d’euros, quan el 2016 van ser 2.122 milions d’euros.
TELE 5 I TV-3, LÍDERS
Per cadenes, Tele 5 torna a ser (per sisè any consecutiu) la més vista en el conjunt d’Espanya, però a la baixa: aconsegueix el 13,4 % de quota. A Catalunya, TV-3 repeteix, per vuitè any consecutiu, com a líder, i a l’alça: 11,7% (tres dècimes més que el 2016); un èxit que s’ha forjat precisament en aquest últim trimestre de l’any, amb el gran atractiu mediàtic del procés.
Però la que és sens dubte la millor notícia del 2017 és l’espectacular creixement de la TV de pagament: suma un 22,3 % del consum total i voreja els 6,1 milions de llars abonades. La plataforma de televisió de pagament líder a Espanya és Movistar+, amb uns 3.600.000 abonats. Per programes, l’emissió més vista va ser la pròrroga del partit de Champions Reial Madrid-Bayern, que va reunir una mitjana de 10.010.000 espectadors.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims