INFORME D'AUDIÈNCIES
Barça TV i 'Tu cara...', reis de la promo
El canal blaugrana ha emès més de 5.000 vegades un mateix espot promocional
Els anuncis del concurs d'A-3 els han vist 40 milions de teleespectadors
juradoypresentador /
Promocionar amb espots ad hoc els teus millors programes per donar-los més visibilitat i ressò mediàtic és una de les estratègies habituals de totes les cadenes televisives. Però de vegades aquesta fórmula es porta a extrems que voregen l’exageració, com és el cas de Barça TV, canal de TDT que només es veu a Catalunya però que no obstant és líder a tot Espanya a l’haver emès una mateixa promo ni més ni menys que ¡5.015 vegades!
Des del setembre, quan va començar la temporada televisiva fins al març, el canal Barça TV ha emès el seu espot autopromocional, titulat Barça TV, la passió que ens connecta, una mitjana de qirebé ¡28 vegades al dia!, segons ha pogut constatar l’empresa Barlovento Comunicación, a través de les dades d’audiència facilitades per Kantar Media. Sens dubte, s’ha de ser molt fanàtic del Baça per resistir una pressió tan forta com aquesta.
Aquest liderat absolut en el mercat audiovisual espanyol de Barça TV, en l’apartat d’insistència, no s’acompanya amb un gran impacte mediàtic, per raons òbvies d’implantació i audiència mitjana d’aquesta cadena (que, recordem, només se sintonitza a Catalunya). En aquest aspecte de penetració, la cadena que millors resultats treu, segons l’informe de Barlovento, és Antena 3,
amb el seu programa Tu cara me suena.
Gran rendibilitat
Malgrat que sigui un acudit fàcil, el cas és que el conegut i distès concurs musical és el que més li sona a l’audiència espanyola, ja que les seves promocions han sigut vistes per una mitjana de 39.765.000 persones, fet que suposa que al 89,2% de la població espanyola li sona el programa Tu cara me suena. Això sí, aquests promocionals s’han pogut veure al llarg d’aquesta temporada a tots els canals d’Atresmedia: A-3, La Sexta, Neox, Nova, Mega i A-3Series. Així, el recorregut i penetració està a anys llum del modest Barça TV.
Aquest gran impacte mediàtic és a més dels més rendibles, segons es pot desprendre de l’estudi de Barlovento, ja que arribar a gairebé 40 milions de persones només li ha costat a Atresmedia repetir les promos de Tu cara me suena un total de 3.557 vegades entre el setembre i el març.
Són moltes promos, sí, però queden per darrere d’algunes de la rival, Mediaset, que a més no han aconseguit arribar a tanta gent. Aquest és el cas de la popular telecomèdia de Tele 5 La que se avecina, que ha comptat amb promos als sis canals de Mediaset un total de 4.749 cops, amb què ha arribat a 38.274.000 persones (un 85,8% de la població espanyola).
Curiosament, la promo més vista de Mediaset no ha sigut de La que se avecina, sinó la relacionada amb la pel·lícula El cuaderno de Sara, producció d’aquest grup audiovisual estrenada al febrer. Així, ocupa el segon lloc de la classificació general, darrere de Tu cara me suena, amb un impacte de 39.677.000 persones (el 88,9% de la població).
L’informe també revela que el programa d’entrevistes de Tele 5 Mi casa és la tuya és el que presenta més equilibri entre promoció i cobertura: s’han emès 2.225 «creativitats associades», que han arribat a més de 38 milions de persones (87,2% de la població).
Per cadenes, el més promocionat aquesta temporada a Cuatro ha sigut Chester (més de mil promos), però curiosament no ha sigut el programa que ha aconseguit més impacte. Aquest aspecte se l’ha endut l’espai de reportatges En el punto de mira, que ha vorejat els 36 milions de persones (79,9% de la població). En el cas de La Sexta, i com era d’esperar, el programa amb més promoció, i que també ha obtingut l’impacte mediàtic més gran, ha sigut el de Jordi Évole, Salvados: el grup Atresmedia n’ha emès 1.224 promocions, i ha arribat a una cobertura pròxima als 35 milions (77,9% de la població).
En el cas de TVE, tampoc hi ha sorpreses. El seu exitàs de la temporada és el renascut talent Operación Triunfo, ja que encapçala totes les llistes d’espots promocionals: se’han emès 1.492 en el període analitzat, i ha aconseguit una cobertura de 36.528.000 contactes (al voltant del 81.9% de la població espanyola).
Notícies relacionadesCuriosament, una altra de les joies de la corona de la televisió estatal, Masterchef, queda per darrere, no només d’OT, sinó també de produccions no tan aconseguides com la sèrie Traición i el concurs Maestros de la costura. Segons Barlovento, Masterchef Celebrity va tenir 667 promos (30.439.000 contactes, que suposen el 68,2% de la població), mentre que Traición n’ha tingut 940 (33.072.000 contactes, i el 74,2%) i Maestros de la costura, 781 (31.828.000 i el 71,3%).
A TV-3
En el cas de TV-3, el més promocionat aquesta temporada ha sigut (i segueix sent) Preguntes freqüents, que suma en el període analitzat 741 creativitats, amb impacte en 4.364.000 persones (61.2%, a Catalunya). La promo amb més cobertura, però, va ser la de la sèrie Merli, que va veure el 61,4% de la població catalana (4.373.000 contactes). Com a dada curiosa cal assenyalar que al top ten dels més promocionats de TV-3 no hi apareix el programa de sàtira política Polònia. Potser és que, després de figurar més d’una dècada en antena, l’espai més exitós de la cadena autonòmica ja no necessita que el promocionin tant: es ven sol.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia