SEGONA ONADA DEL 2018

La SER i RAC-1 es mantenen líders en les ones

Catalunya Ràdio bat el seu rècord històric a l'arribar els 614.000 oients diaris de mitjana

zentauroepp27913347 televison  radio clasica inaugura su nuevo estudio  habilita180627102930

zentauroepp27913347 televison radio clasica inaugura su nuevo estudio habilita180627102930

2
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna
Manuel de Luna

Periodista

ver +

La ràdio espanyola es manté estable i sense grans interferències. Aquesta podria ser la imatge més destacada que es pot extreure de l’últim estudi de les audiències del medi, i que acaba de fer públic aquest dimecres, 27 de juny, l’Estudi General de Mitjans (EGM). Segons aquest informe, corresponent a la segona onada de l’any 2018, la cadena SER, en el conjunt d’Espanya, i RAC-1, a Catalunya, es mantenen com les emissores amb més seguidors.

Entrant una mica més en detall, cal assenyalar que la SER, malgrat mantenir-se líder, segueix la seva lenta però –de moment– constant caiguda: respecte a la segona onada del 2017, l’emissora del grup Prisa ha perdut prop de 400.000 oients diaris de mitjana. També destaca la pèrdua –encara que força menor– de seguidors de la segona cadena amb més oients d’Espanya, la COPE. Si en l’EGM de fa un any aconseguia una audiència mitjana de 2.708.000 oients, en el que acaba de fer-se públic apareix amb 2.686.000 seguidors. 

En canvi, a Catalunya, les ràdios –en general– i en català –en particular–, mostren un important creixement respecte al 2017. Així, RAC-1, líder indiscutible en el seu àmbit d’emissió, ha aconseguit en aquesta ocasió 892.000 oients diaris, gairebé 80.000 seguidors més que en la segona onada de l’any passat.

També destaca el seguiment que ha aconseguit la segona emissora en audiència, Catalunya Ràdio que, amb una mitjana de 614.000 oients diaris, aconsegueix el seu millor registre en els seus 35 anys de la seva història, i amb un increment d’unes 40.000 persones respecte a l’informe del 2017. 

Per programes és on es pot comprovar millor la caiguda constant que està tenint la cadena SER. El seu programa estrella, i encara líder destacat en el panorama radiofònic espanyol, el magazín matinal 'Hoy por hoy' 'Hoy por hoy', s’ha deixat gairebé 600.000 seguidors. Segons aquest últim EGM, el programa que dirigeix i presenta  Pepa Bueno ha tingut una mitjana de 2.657.000 oients, mentre que fa just un any aquesta xifra era de 3.047.000 persones.

Aquesta caiguda és encara més evident si es compara amb els seus principals rivals en les ones. Així, el matinal de Carlos Herrera en la COPECarlos Herrera en la COPE ha pujat respecte a les seves dades del 2017. En aquesta ocasió ha aconseguit 1.959.000 seguidors de mitjana, mentre que l’any passat va tenir 1.881.000 persones.

Notícies relacionades

El mateix passa amb el tercer matinal en discòrdia, 'Más de uno’. El magazín d’Onda Cero que presenten conjuntament Carlos Alsina i Juan Ramón Lucas Carlos Alsina i Juan Ramón Lucasha aconseguit una mitjana de 1.158.000 seguidors, mentre que el 2017 en van tenir 1.093.000.

A Catalunya, el líder destacat per programes és 'El món a RAC-1'. El matinal de Jordi Basté firma en l’EGM una mitjana de 701.000 oients (gairebé 90.000 més que fa un any). En canvi, el seu gran rival en les ones catalanes, 'El matí de Catalunya Ràdio', ha perdut tirada. El programa que dirigeix i presenta la periodista Mònica Terribas Mònica Terribasen les Emissores de la Generalitat es queda en aquesta ocasió en 468.000 seguidors diaris, uns 4.000 menys que fa un any.