EL 'BOOM' DE L''STREAMING'
Ramón Campos: "Tot va començar quan 'Gran Hotel' va obrir a Netflix"
El productor de la primera sèrie espanyola a Netflix considera que la bombolla no és de produccions, sinó de plataformes
zentauroepp48053763 barcelona barcelones 07 05 2019 television entrevista 190717201813 /
“No és una bombolla de sèries, sinó de plataformes”,afirma Ramón Campos, fundador (amb la seva dona, Teresa Fernández-Valdés) de la productora Bambú ('Fariña', 'Velvet', 'Las chicas del cable', 'Gran hotel’, 'Bajo sospecha'... ), que també veu un futur de fusions. "Però això no significarà que deixin de produir sèries, perquè es necessiten per continuar tenint abonats –apunta–. Com que han segmentat tant les sèries (per a noies, dones de mitjana edat, avis, nens, nois...), no poden deixar de produir per a aquests públics».
Campos destaca l’arrencada internacional de la ficció espanyola amb Netflix. “Ho va canviar tot –assegura–. Abans de Netflix, el 2008 i el 2009, Tele 5 i TVE van decidir frenar. La primera pelcost, i la segona perquè va perdre la publicitat i, amb aquesta, moltíssim pressupost. Recordo que vam tenir la tercera temporada de ‘Gran Reserva’ en un calaix un any i mig. I arriba Netflix i ens compra‘Las chicas del cable’, la primera sèrie espanyola de la plataforma. Això va reactivar tot el sector. Movistar+ comença a produir ‘La zona’, ‘La peste’... I, és clar, Tele 5 i TVE també es posen les piles”, conclou.
Notícies relacionades“Durant aquells anys l’única que mantenia l’aposta per la ficció era A-3 i aquí ens vam fer forts amb sèries com ‘Gran Hotel’ –recorda Campos–. I quan aquesta salta al catàleg de Netflix, comença a funcionar, i quan hi incorporen ‘Velvet’, es confirma que les sèries espanyoles funcionen. A partir d’aquí Netflix es va decidir produir aquí. I la confirmació d’això que deia va arribar amb ‘La casa de papel’ que va anar com un coet”.
El productor reconeix que ara qui ho té més difícil és la televisió tradicional –considera–. “Han de buscar un altre espai, perquè ara les sèries amb publicitat i obligació horària... La nostra generació ja ho veu difícil, les noves... La tele tradicional té sentit per alsgrans esdeveniments, la política, les notícies, el futbol, grans esdeveniments que ens reuneixen a tots davant la pantalla, els‘realities’... Per això el model de Tele 5 funciona bé. La clau és com viure de la telerealitat. És el cas d’A-3 que, conscients d’aquest perill, han creat Atresmedia Estudios, Atresmedia Estudios,per produir sèries per altres. És una sortida.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia