EL 'BOOM' DE L''STREAMING'
Ramón Campos: "Tot va començar quan 'Gran Hotel' va obrir a Netflix"
El productor de la primera sèrie espanyola a Netflix considera que la bombolla no és de produccions, sinó de plataformes
zentauroepp48053763 barcelona barcelones 07 05 2019 television entrevista 190717201813 /
“No és una bombolla de sèries, sinó de plataformes”,afirma Ramón Campos, fundador (amb la seva dona, Teresa Fernández-Valdés) de la productora Bambú ('Fariña', 'Velvet', 'Las chicas del cable', 'Gran hotel’, 'Bajo sospecha'... ), que també veu un futur de fusions. "Però això no significarà que deixin de produir sèries, perquè es necessiten per continuar tenint abonats –apunta–. Com que han segmentat tant les sèries (per a noies, dones de mitjana edat, avis, nens, nois...), no poden deixar de produir per a aquests públics».
Campos destaca l’arrencada internacional de la ficció espanyola amb Netflix. “Ho va canviar tot –assegura–. Abans de Netflix, el 2008 i el 2009, Tele 5 i TVE van decidir frenar. La primera pelcost, i la segona perquè va perdre la publicitat i, amb aquesta, moltíssim pressupost. Recordo que vam tenir la tercera temporada de ‘Gran Reserva’ en un calaix un any i mig. I arriba Netflix i ens compra‘Las chicas del cable’, la primera sèrie espanyola de la plataforma. Això va reactivar tot el sector. Movistar+ comença a produir ‘La zona’, ‘La peste’... I, és clar, Tele 5 i TVE també es posen les piles”, conclou.
Notícies relacionades“Durant aquells anys l’única que mantenia l’aposta per la ficció era A-3 i aquí ens vam fer forts amb sèries com ‘Gran Hotel’ –recorda Campos–. I quan aquesta salta al catàleg de Netflix, comença a funcionar, i quan hi incorporen ‘Velvet’, es confirma que les sèries espanyoles funcionen. A partir d’aquí Netflix es va decidir produir aquí. I la confirmació d’això que deia va arribar amb ‘La casa de papel’ que va anar com un coet”.
El productor reconeix que ara qui ho té més difícil és la televisió tradicional –considera–. “Han de buscar un altre espai, perquè ara les sèries amb publicitat i obligació horària... La nostra generació ja ho veu difícil, les noves... La tele tradicional té sentit per alsgrans esdeveniments, la política, les notícies, el futbol, grans esdeveniments que ens reuneixen a tots davant la pantalla, els‘realities’... Per això el model de Tele 5 funciona bé. La clau és com viure de la telerealitat. És el cas d’A-3 que, conscients d’aquest perill, han creat Atresmedia Estudios, Atresmedia Estudios,per produir sèries per altres. És una sortida.
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Malestar a sant adrià La violència i la falta de relleu redueixen l’autoritat dels patriarques de la Mina
- BARCELONEJANT La febre de les cites ràpides
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- L’espanyol més buscat va matar el seu fill d’un tret
- Melania Trump, la discreta primera dama
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Sis eines per tornar a la normalitat després de les festes de Nadal
- Juan y Medio inaugura avui la sisena temporada de ‘Lo de Évole’
- Exuberant ball català a NY
- Milo J: aquí hi ha artista