PRIMERA ONADA DEL 2020
EL PERIÓDICO, l'únic dels grans diaris que creix, segons l'EGM
Prensa Ibérica es manté com a segon grup editor d'Espanya

periodicos
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA és l’únic dels grans diaris que creix, segons la primera onada de l’Estudi General de Mitjans del 2020, feta publica aquest dilluns. El diari, adquirit per Prensa Ibérica fa menys d’un any, evita la pèrdua que pateixen els seus competidors i s’anota una lleugera pujada de 1.000 lectors diaris a Catalunya i Aragó, fins a col·locar-se amb 362.000 al sisè lloc.
A nivell nacional, ‘El País’ lidera el rànquing amb 1.004.000 lectors (perd un 0,9%), seguit d’‘El Mundo’ (-2,1%). ‘La Vanguardia’ ocupa la tercera posició amb 532.000 lectors, tot i que se’n deixa 17.000 (-3,1%).
El panorama de la premsa escrita a Espanya empitjora en aquesta arrencada d’any, ja que descendeix tres punts i mig l’audiència dels rotatius.
Per grups
Prensa Ibérica, editora d’EL PERIÓDICO, es manté com a segon grup amb més lectors: 2,25 milions. Aquesta xifra representa el 17,7% de l’audiència total.
D’aquesta manera, el grup que presideix Javier Moll es col·loca just darrere d’Unidad Editorial (2,38 milions i una pèrdua del 3,7%), al qual retalla distàncies: la diferència és ja només de 136.000 lectors. Vocento (2,025 milions) i Prisa (1,802 milions) es col·loquen en tercera i quarta posició, respectivament.
La crisi sanitària del coronavirus ha provocat que se suspengui la segona onada de l’EGM d’aquest any, perquè les seves enquestes s’anaven a fer entre el 25 de març i el 2 de juny. La tercera, amb enquestes del 2 de setembre al 3 de novembre i entrega de resultats el 25 de novembre, sí que es farà.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos