TU I JO SOM TRES
Visibilitzar la minoria: TV-3 supera Hollywood

monegal
Acaben d’informar-nos en els telenotícies (TV-3) que l’Acadèmia de Cine de Hollywood ha aprovat una resolució que afecta totes les pel·lícules que vulguin presentar-se als Oscars. És una iniciativa interessant. Totes les pel·lis hauran de tenir un dels protagonistes principals, almenys un, que representi les minories (racials, ètniques, etcètera). «Volen que quedi representada en el cine la diversitat global» ens explicaven en el TN vespre, i afegien: «L’Acadèmia de Hollywood es vol assegurar que la diversitat del país quedi reflectida a la pantalla [...] i que els arguments de les pel·lícules se centrin també en aquests grups». ¡Ah! És una iniciativa formidable, la de Hollywood. I justa. Però això de donar veu i pantalla a la minoria ètnica, això TV-3 ja fa almenys quatre anys que ho compleix. De fet, supera de llarg la resolució de l’Acadèmia del Cine. Això ho haurien d’haver assenyalat en els telenotícies. Haurien d’haver afegit, amb orgull: «Nosaltres, aquí a TV-3, ja fa temps que superem Hollywood. La minoria indepe. ¡Ah! Hauria sigut una manera encertada de tancar la notícia, acostant el tema a la realitat televisiva de Catalunya.
En efecte, TV-3 és pionera en l’estimable tasca de donar protagonisme a la minoria. I ho fa amb tant ímpetu que ha arribat a una surrealista situació: s’han passat tant amb l’impuls i la passió per la minoria processista que ara els que no apareixen en pantalla són els altres, la majoria. És realment colossal. Jo proposaria, en la línia de Hollywood, una resolució que obligués a dividir tots els programes de TV-3. En mantindria els títols, però dividint en dues meitats el contingut. La segona meitat del combregador Tot és mou passaria a presentar-lo i manejar-lo Anna Grau, per exemple, que és una periodista terrible que no combrega. La segona meitat de la trinxera –d’aparença humorística– Està passant seria preparada i conduïda per Albert Boadella, que també és un humorista molt divertit. A l’altra meitat d’El Palmar del FAQS hi posaria el company periodista Joaquin Luna, ja que pesa sobre ell un estigma d’heretge i descregut. I així molt estona, dividint el Més 324, els Telenotícies vespre i migdia, etcètera. Seria una manera efectiva de recuperar l’equitat i que TV-3 deixés de ser la gran televisió privada de Catalunya. Recuperaria la seva funció pública perduda.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos Operació antiterrorista islamista a l’Eixample de Barcelona
- Violència sexual El cas Alves davant del Suprem: no es resoldrà fins gairebé el 2028 i la doctrina apunta a la dificultat d’aixecar l’absolució
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Oportunitat de lideratge BCN tindrà una nova oficina per captar inversió estrangera