TU I JO SOM TRES
Oriol Mitjà: d'utilitzat a destrossat

zentauroepp55493217 19 10 20202 icult monegal201019185438
El mes de maig passat, en un ‘Sense ficció’ que TV-3 es va inventar, impulsaven la idea que aquí a Catalunya som la pera en matèria científica. Incrustaven en l’audiència la idea que, en el tractament de la Covid, a Catalunya també tenim un fet diferencial que ens distingeix de l’Espanya rústega, analfabeta i ruca. I que ja estàvem a punt de descobrir un elixir que acabaria amb el virus. «¡Aquesta és la història d’un medicament que ens pot salvar!», emfatitzaven amb una barreja de fastuosa grandiloqüència i vergonyosa irresponsabilitat. Aquí els ho vaig explicar. El vaig titular ‘Maravillas de TV-3: ‘ficció’ en el ‘Sense ficció’. Van utilitzar com a gran protagonista d’aquest projecte d’un fantàstic elixir l’epidemiòleg Oriol Mitjà. Eren aquells dies en què TV-3 el tractava com si fos el Brad Pitt de la investigació antivirus. Li feien contínuament gloriosos massatges en forma d’entrevistes. Naturalment tot això era orquestrat pel poder polític de la Generalitat. TV-3 complia ordres i Mitjà es deixava utilitzar en aquesta voràgine tramposa, mediàtica i política. Alguna vegada li vaig escoltar dir, amb la boca petita això sí, «m’estan pressionant perquè doni resultats». O sigui, que aquest estimable epidemiòleg ja s’estava adonant que tota aquella felicitat televisiva, tot aquell protagonisme, era perillosíssim. Vaig acabar el meu article del maig plantejant una reflexió: «Aquest bon epidemiòleg sembla que ja està descobrint el que passa quan els científics es deixen utilitzar pels polítics».
Doncs bé, sembla que ja ho ha descobert del tot, sí. El trencament entre Mitjà i aquells que l’utilitzaven per a les seves particulars finalitats ja s’ha produït. L’epidemiòleg ha començat a parlar, a explicar, assenyalant la incompetència d’aquests mateixos que fa quatre mesos l’utilitzaven sense escrúpols. I... ¡s’ha acabat ‘el nostre’ Brad Pitt! Després del que va dir a ‘Planta baixa’ ja el mosseguen els de la propaganda i la consigna. En el FAQS de l’altre dia van fer una taula sobre el virus i ja no el van convidar ni res. Mitjà s’ha tornat crític. Menystenir-lo també és un sistema molt efectiu. A ‘Està passant’, que és una trinxera però que de tontos no en tenen ni un pèl, advertien: «’Catalunya, dividida en dos bàndols: Argimón-ers i Mitjà-ners [...] Veurem com evoluciona aquesta batussa medicopolítica’«’». Doncs anirà com sempre: posturisme polític i pal al científic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»