Els secrets de la seva nova sèrie
‘El inocente’ Mario Casas viu un malson a Netflix
El director Oriol Paulo i la productora Sandra Hermida parlen de la nova sèrie del recent guanyador del Goya
Oriol Paulo, el director de pel·lícules com ‘Durante la tormenta’ i ‘El cuerpo’, ja havia treballat amb Mario Casas a ‘Contratiempo’, en què el personatge del recent guanyador del Goya per ‘No matarás’ sorprenia al final del film amb un radical gir de guió. Ara tornen a repetir tàndem a ‘El inocente’, la minisèrie de Netflix cridada a ser un dels nous èxits de la plataforma que s’estrena el 30 d’abril i en la qual l’actor d’‘El fotògraf de Mauthausen’ es veurà immers en un malson per culpa d’un fosc capítol del seu passat.
Basada en la novel·la homònima d’Harlan Coben (que ha col·laborat amb Netflix en títols com ‘No habñes con extraños’, ‘Safe’ i ‘Bosque adentro’), ‘El inocente’ parteix d’una tragèdia, una baralla nou anys enrere que va acabar accidentalment amb un mort, per encaminar-se cap a un mal son quan el protagonista, Mateo Vidal (Casas), rep una desconcertant trucada de la seva dona, l’Olivia (Aura Garrido), just quan estan a punt d’iniciar una nova etapa de la seva vida en comú. «És una sèrie que al final acaba parlant del pes del passat i de la recerca constant d’una segona oportunitat, que moltes vegades obre la porta a fantasmes del passat», avança a EL PERIÓDICO Paulo, que amb aquest projecte debuta com a ‘showrunner’, després d’haver dirigit títols televisius, ‘Nit i dia’ i haver exercit com a guionista en sèries de TV-3 com ara ‘El cor de la ciutat’ i ‘Majoria absoluta’.
El realitzador català va tenir ocasió de reunir-se amb Coben a Nova York per plantejar-li la seva visió de la història. «Vaig sentir un enamorament sobtat instantani pel seu material», reconeix Paulo, que va veure en la trama de la novel·la temes recurrents de la seva filmografia. «El món del Harlan i el de l’Oriol i la seva visió narrativa tenen moltes coincidències», corrobora Sandra Hermida, productora de la sèrie i habitual col·laboradora a les pel·lícules de Juan Antonio Bayona, que repeteix treballant amb Paulo, després de ‘Contratiempo’ i ‘Durante la tormenta’, que van arrasar en el mercat xinès, una cosa que al director encara el continua sorprenent.
Una Barcelona molt reconeixible
L’enamorament sobtat no va impedir que Paulo incorporés unes quantes variacions a la trama original. «La principal és que la sèrie és molt més coral. La novel·la estava més focalitzada en els personatges del Mat [Casas], la Lorena [Alexandra Jiménez, en el paper d’una conscienciosa policia] i l’Olivia [Garrido], i nosaltres l’hem obert i ampliat», afirma. El que lògicament no pot revelar és si el desenllaç és gaire diferent al de la novel·la. Els espòilers matarien la intriga que avança capítol a capítol.
També va optar per ambientar-la a Barcelona, molt reconeixible an les imatges, i no als EUA que plantejava el llibre, que estaven esquitxats d’una «iconografia molt americana, com congregacions catòliques molt específiques que aquí és difícil que reconeguem». «L’Oriol tenia la voluntat d’arrelar-la a Espanya i no deixar-la en aquest lloc fílmic geogràficament indeterminat on de vegades deixem el gènere del ‘thriller’, en el qual mai saps exactament on està passant la història», recalca Hermida.
Als vuit capítols d’‘El inocente’ també hi participen altres actors que ja havien aparegut en anteriors films de Paulo, com ara José Coronado, Ana Wagener, Anna Alarcón i Xavi Sáez, i intèrprets amb qui li «venia molt de gust treballar», com Juana Acosta, Martina Gusmán, Miki Esparbé, Gonzalo de Castro i Susi Sánchez. «La sèrie és molt polièdrica, té molts personatges, moltes trames i molts angles», avança Hermida sobre una ficció en què cada episodi és com «una minipel·lícula en si mateixa», segons Paulo.
Com molts altres rodatges, la gravació d’‘El inocente’ va estar paralitzada per la Covid durant els mesos de l’estat d’alarma. Tot i que l’equip també va treure avantatges de l’aturada forçosa. «En aquell període, a l’Oriol li va donar temps a muntar el que havíem filmat en els tres quarts del rodatge que havíem fet. I quan vam tornar a treballar teníem molt clar el que necessitàvem», recorda Hermida sobre una minisèrie que té un final tancat i de la qual no es planteja una continuació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia