Sèrie rodada a Galícia
Aura Garrido i Jean Reno, uns Sherlock i Watson a l’Espanya dels anys 40
Amazon Prime Video roda a Galícia ‘Un asunto privado’, una sèrie que barreja misteri, aventures i comèdia

Si el Londres victorià tenia l’infal·lible Sherlock Holmes i el seu inseparable Watson; el dels 30, el primmirat Poirot; i la campanya anglesa, la sagaç miss Marple, l’Espanya de postguerra també tindrà ara la seva parella d’eixerits investigadors a ’Un asunto privado’, la sèrie que la productora Bambú (’Velvet’, ‘Las chicas del cable’, ‘El corredor de la muerte’) i Amazon Prime Video estan rodant aquests dies a Galícia. Protagonitzada per Aura Garrido i Jean Reno i ambientada als anys 40, la ficció creada per Teresa Fernández Valdés, Ramón Campos i Gema R. Neira (que ja van experimentar amb el misteri d’època a ‘Alta mar’) és una barreja de gèneres com el misteri, l’aventura i la comèdia.
«Volíem recuperar el ‘thriller’ clàssic d’Agatha Christie o de Sherlock Holmes, posant-li humor i acció», destaca Fernández Valdés des del rodatge a Vigo, asseguda al menjador de la família Quiroga, sobre la qual gira la trama. Marina (Garrido), la filla del clan, és una jove «intrèpida i carismàtica» descendent d’una generació de grans policies, una tradició que ella pretén continuar. Però s’enfronta als prejudicis de l’època, que no aproven que una dona vagi amb pistoles i fent investigacions. «Marina és una dona molt especial, avançada al seu temps, que va darrere de la seva vocació i s’oposa a la societat que l’envolta per tal d’aconseguir el seu somni», explica Garrido. L’únic que confiava en els seus dots de detectiu era el seu pare, ja mort, que li va ensenyar tot el que sap d’aquest món.

L’esclat d’una onada de crims de prostitutes a Vigo farà que es decideixi finalment a investigar pel seu compte i risc. Tot i que comptarà amb un fidel aliat, Héctor (Reno), el majordom de la família. «Mirant de protegir-la es veurà arrossegat amb ella a córrer, disparar trets i buscar un assassí», avança l’actor francès, fill d’andalusos, sobre la que serà la seva primera sèrie espanyola.
Ángela Molina i Álex García
Notícies relacionadesEn les seves indagacions també es veuran involucrats l’inspector Zarco (Gorka Otxoa), que Marina «enreda per anar a la recerca d’aventures saltant-se moltes vegades la llei», segons l’actor, i Castaño (Álex García), un altre policia «amb aura misteriosa». Els més contraris que Marina es vegi involucrada en el cas dels assassinats seran el seu germà (Pablo Molinero), que acaba de ser nomenat comissari, i la seva mare, la senyora Asunción (Ángela Molina), preocupada per casar-la. «Sé que té un do, però miro d’acostar-la a casa», recalca la recent guanyadora del Goya honorífic.
Tota aquesta primera temporada girarà sobre el mateix cas, batejat com el de l’assassí de la flor de lis, ja que el criminal deixa gravada al pit de les seves víctimes aquesta imatge. El misteri quedarà resolt al final dels vuit episodis, tot i que la sèrie neix amb la vocació de resoldre més assassinats en futures temporades.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors