Al setembre i al desembre
‘La casa de papel’ s’acomiada en dues parts amb un còctel bèl·lic
La cinquena temporada de la sèrie de Neflix mostrarà com l’atracament al Banc d’Espanya es convertirà en un camp de batalla amb la intervenció de l’exèrcit
Miguel Ángel Silvestre i Patrick Criado s’uniran a l’elenc coral format, entre d’altres, per Álvaro Morte i Úrsula Corberó
Tot té un final, i la lluita sense treva dels atracadors al Banc d’Espanya de ‘La casa de papel’ el tindrà en dues parts: la primera (el volum 1) s’estrenarà el 3 de setembre i la segona (el volum 2), el 3 de desembre. Així es deixarà descansar el teleespectador per assimilar tanta acció, tanta adrenalina i les grans dosis d’emoció que desprendran les noves trames de la cinquena temporada de la sèrie d’Álex Pina (‘Los Serrano’, ‘Los hombres de Paco’, ‘Sky Rojo’) que, després d’emetre’s a Antena 3, ofereix Netflix des de la tercera.
Els creadors ja avisen que els nous capítols seran el més semblant a un gènere bèl·lic extrem, ja que, vista la resistència dels atracadors, l’exèrcit haurà d’intervenir en l’assumpte. «S’acosta el final de l’atracament més gran de la història i el que va començar sent un robatori ara es transformarà en una guerra», avança Netflix.
Segons explica Álex Pina, el seu creador: «Quan comencem a escriure la part 5 en plena pandèmia, sentim que havíem de canviar el que s’esperava d’una temporada i busquem de totes les maneres generar una sensació de final de temporada o final de sèrie en aquest primer volum». I per a això se’ls va ocórrer anar a totes. «Decidim treballar en un gènere bèl·lic extrem i posar la banda contra les cordes», explica. Encara més. Així mateix, al volum 2 se centren més en l’emocionalitat dels personatges, un ingredient bàsic de la sèrie. «És un viatge pel seu mapa sentimental que ens connecta directament amb el comiat», afegeix.
¿I en què es tradueix tot això? Doncs, per començar, als nous capítols es veu com la banda, que fa més de 100 hores que està tancada al Banc d’Espanya, viu amb satisfacció haver recuperat per fi la Lisboa, (Itziar Ituño), l’ex agent de policia convertida en atracadora per amor, que al principi havien donat per morta, tot i que en realitat era en mans de la policia. No obstant, tots estan molt tocats emocionalment després d’haver perdut una peça fonamental d’aquesta estranya família que formen els atracadors, la Nairobi (Alba Flores), brutalment assassinada al final de la temporada anterior.
A més, el Professor (Álvaro Morte), l’atractiu cervell de la banda, ha sigut capturat per la implacable oficial de policia Alicia Sierra (Najwa Nimri) i aquesta vegada no tenen un pla dels seus per escapar-se. Per si això fos poc, l’atracament al Banc d’Espanya, per si mateix trepidant i amb grans escenes de tensió entre els atracadors, passa a convertir-se en un camp de batalla quan la policia, incapaç de posar fi a l’atracament, dona pas a l’exèrcit, un poderós enemic amb qui no comptaven.
Noves incorporacions
Se’n van uns personatges i n’entren d’altres. A més de conèixer millor la Manila, la misteriosa i lluitadora ‘trans’ que interpreta Belén Cuesta (i que va propiciar crítiques per ser una dona cis la qui l’encarna), als nous nous capítols s’incorporen dos actors que ja hem vist fer de bandarra. I amb nota: Miguel Ángel Silvestre (‘Narcos’, ‘Sky Rojo’) i Patrick Criado (‘Mar de plástico’, ‘Vivir sin permiso) per donar vida a dos personatges més, el perfil dels quals es desconeix. Tot i que, per les declaracions realitzades per Pina al mitjà especialitzat nord-americà ‘EW’, en què deia que per a aquest final s’havia buscat personatges «la intel·ligència dels quals sigui capaç de mesurar-se amb la del Professor», es podria intuir que seran nous enemics de la banda.
Notícies relacionadesConnexió amb el públic Enemics de la banda, i dels teleespectadors, perquè tot just irrompre a la Casa de la Moneda, els carismàtics atracadors amb noms originals de ciutat van aconseguir la simpatia del públic, que era el primer objectiu que va marcar les dues primeres temporades i que Álex Pina, el seu creador, explica pel fet que la sèrie connecta amb aquests col·lectius «escèptics amb els bancs centrals».
«La casa de papel» és un híbrid d’acció i emoció», defineix. «Hi ha una consciència de resistència, de rebel·lia» en què el públic es veu reflectit, «però si no s’ho passés bé, si no sentís el que senten els personatges, no funcionaria», assegura. «Es necessita l’adrenalina i l’emoció perquè tot això connecti», insisteix. I en aquesta temporada final no caldran aquests ingredients.
- Actuació a BCN "Jo vaig molt a totes amb el més enllà"
- Exposició París era una festa que cap pintor català es volia perdre
- La guerra, un espectacle multiusos
- MÚSICA Nathy Peluso, Maria Arnal Skrillex i Arca actuaran al Sónar 2025
- ESTRENES DE CINE DE LA SETMANA Olivier Assayas: "La pandèmia va acabar sent el símbol d’un fracàs col·lectiu"