Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Si portes l’estelada no miris l’Eurocopa

L’imperi televisiu Mediaset està rendibilitzant bé haver comprat els drets televisius de l’Eurocopa. Emet els partits repartint-los per les seves dues cadenes principals, a la seva conveniència, i està aconseguint aquest mes que la cadena Cuatro avanci La Sexta, cosa que no passava des de fa molt temps. Es constata que el futbol televisat continua sent el gran talismà de les audiències. Precisament sobre això parlava l’altre dia Vicent Sanchis a ‘Tot és mou’.
L’encara director de TV-3 va baixar un moment al plató perquè la presentadora li fes un massatge d’aquests que tant reconforten, i parlant del futbol a la tele advertia: «Per dir-ho suau, a mi l’Eurocopa no em fa especial il·lusió, però competir contra el futbol és molt dur. És curiós veure el tipus de gent que veu la selecció espanyola. ¡Hi ha gent que té l’estelada al balcó i mira els partits d’aquesta selecció!», i sense poder reprimir-se, acompanyant-se d’una ganyota de fatalitat, va afegir: «La vida és plena de contradiccions».
¡Ahh! Quin rampell, quina espontaneïtat més irrefrenable i bonica, li ha sortit a l’encara director. Aquest rapte que li ha sobrevingut en directe resumeix perfectament la trajectòria de Sanchis a TV-3, la seva manera de veure el món, la seva manera d’explicar-ho, i la transformació que ha practicat sobre aquesta cadena.
Notícies relacionadesÉs la síntesi d’un caràcter que ha fet de l’estrabisme mental una forma d’existència. Segons Sanchis tenir l’estelada penjada al balcó i seguir els partits d’Espanya a l’Eurocopa, és una contradicció. No pot ser. L’horroritza. El revolta. Potser l’únic que permetria seria seguir la selecció a condició d’empastifar-se en ella. ¡Ah! Li ha sortit a Sanchis la més nítida foto fixa del que representa aquesta bombolla de ficció i odi que fa anys que incrusta en l’audiència. Per això vaig advertir en aquesta columna, ja fa temps, que a TV-3 no se l’ha de tancar sinó refundar. Per recobrar l’honestedat informativa i sobretot per necessitat sanitària. Per la salut mental del poble.
La sessió del ‘Tot és mou’ va tenir un altre moment meditable quan Sanchis va exclamar: «Si la selecció espanyola es classifica ‘patirem com gossos’». ¡Ah! No sé si ho deia pel temor que Mediaset els superi en audiència, o perquè no pot suportar que Espanya guanyi alguna cosa. I escric aquest comentari sabent que saben vostès que a mi, amb tots els respectes, el futbol m’importa poc.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Trens aturats L'apagada elèctrica deixa totalment aturat el metro de Barcelona i semàfors apagats
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Les conseqüències del 29-O El dolor pels tres desapareguts
- La dana obliga a monitoritzar l’Albufera i a regenerar el Túria
- Barcelona, protagonista Mate, una web per trobar amistats a la mateixa ciutat
- MotoGP "A 350 kms/h durant l’apagada"
- La temporada del Reial Madrid "L’arc de Sant Martí no surt mai si abans no plou"