TU I JO SOM TRES
La Diada d’aquí, i la de Bigote i les Campos

De nou els criteris informatius de les cadenes, sobre la manifestació de la Diada a Barcelona, ens han ofert visions ben diferents.
Els noticiaris d’A-3 i La Sexta, per exemple, van obrir amb imatges de l’atac de manifestants a la Prefectura de la Via Laietana. «Són unes mil persones (..) Llancen llaunes i ampolles (..) Han cremat material urbà», o sigui, van triar començar els informatius amb imatges de vandalisme. Conseqüència: els espectadors rebem un impacte en negatiu.
Al TN vespre de TV-3 la manera de mirar i explicar va ser diferent. Obertura entusiàstica i festiva ensenyant com discorria la manifestació pacífica, amb rètols que deien: «L’independentisme omple els carrers» i «la manifestació supera les previsions». I els atacs a la Prefectura els esmentava així: «Només un moment de tensió a la Via Laietana (...) Un petit grup». O sigui, un relat el de TV-3 buscant impactar l’audiència en positiu.
Cap de les dues mirades o versions fan cap favor al que s’espera del periodisme. Ni aquesta Diada es pot resumir ressaltant els incidents contra la Prefectura, ni tampoc intentant dissimular-los. Mala cosa quan l’audiència hem de buscar el fidel de la balança informativa fent de cirurgians televisius, extirpant les mirades tortes dels uns i els altres, per intentar arribar a un retrat fiable de què ha sigut aquesta Diada.
Mentre tot això passava, a Tele 5 inauguraven una altra diada, molt particular perquè ells van sempre a la seva: la que han començat a protagonitzar Bigote Arrocet i les Campos. Contractat com a figura principal de la nova ratomàquia ‘Secret Story’, a Bigote l’han tret disfressat de faraó i ja ha dit que tot el que ha explicat la senyora Campos sobre la seva separació és mentida. Han llegit missatges del seu telèfon en què diu: «Era amb María Teresa perquè em feia pena».
¡Ah! Arrocet ha entès perfectament què cal fer per guanyar una bona soldada a T-5. A les 24 hores ja era al ‘Deluxe’ Carmen, filla de María Teresa, dient enfurismada: «Em fas fàstic, ets un desgraciat». S’intueix llarga aquesta diada. Durarà mesos. No sabem si la senyora Campos acabarà acceptant un cara a cara amb el faraó, antany el seu amor, avui el seu enemic. Potser fins i tot els posin una piràmide. O sigui, un monument funerari. Una tomba.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores