Explicacions al Parlament
Sigfrid Gras, director de TV-3: «La decisió d’apartar Manel Vidal és meva»
El col·laborador del ‘Zona Franca’ ha sigut expulsat després d’un polèmic ‘gag’ sobre el PSC
Confirma els «reajustaments» a ‘Planta baixa’ després d’emetre la cançó ‘Rata de dos patas’ mentre apareixia Puigdemont

El director de TV3, Sigfrid Gras, ha advertit aquest divendres al Parlament de Catalunya l’equip de ‘Zona franca’ que, «si vol continuar», no s’han de repetir ‘gags’ com el que ha acabat provocant l’acomiadament del col·laborador del programa Manel Vidal.
La mesura, segons ha assegurat el mateix Gras en una entrevista amb Jordi Basté a l’espai de RAC 1 ‘El món’, ha sigut seva, de la direcció de TV3 –i no de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA)– perquè «han passat els límits». «La decisió d’apartar Manel Vidal és meva», ha afirmat.
«No mirem cap a cap altre costat, hi ha límits que no es poden superar; això és un missatge al programa», ha explicat després Gras al Parlament aquest divendres.
A més d’aquesta polèmica, Gras també s’ha referit al Parlament a la del programa ‘Planta baixa’, que el passat dia 12 va emetre la cançó ‘Rata de dos patas’, de la cantant mexicana de ranxeres Paquita la del Barrio, mentre apareixia una imatge de l’expresident Carles Puigdemont a la pantalla del plató per avançar el tema que es tractaria després de la publicitat.
En aquest sentit, Gras ha confirmat els «reajustaments» a l’equip «per l’error tècnic» que va fer sonar una cançó ofensiva quan es parlava de l’expresident Carles Puigdemont.
Sessió de control
En la sessió de control de l’activitat de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) d’aquest divendres, el director de la cadena ha dit als grups parlamentaris més crítics amb el programa que la mesura intenta «no mirar cap a cap altre costat» quan es traspassen certs «límits que no es poden superar».
El director de Catalunya Ràdio Jordi Borda ha anat més enllà i ha llançat un avís a l’equip del programa en el sentit que, «si volen continuar, aquestes coses no es poden repetir». El director de TV3 ha afegit que volen ser una televisió que «juga amb els límits de l’humor, però sense traspassar-los».
El grup parlamentari de la CUP ha sigut l’únic que ha censurat l’acomiadament de Vidal. El diputat Xavier Pellicer ha considerat que es tracta d’un error «greu» i «flagrant». Segons la CUP, l’acudit del programa no és reprovable perquè no ataca cap minoria o col·lectiu vulnerable, sinó que era «un gag sobre el poder, sobre els que estan governant l’Estat».
«Ajustos» a ‘Planta baixa’
Notícies relacionadesD’altra banda, Sigfrid Gras ha confirmat els «reajustaments» a l’equip del programa ‘Planta baixa’ arran de la polèmica que va generar que sonés la cançó ‘Rata de dos patas’ mentre apareixia la cara de l’expresident Carles Puigdemont en pantalla.
Gras ha demanat disculpes per aquest «error tècnic», en cap cas intencionat, segons ha dit. Després d’estudiar el cas, la televisió ha canviat la coordinació entre les músiques que sonen des del plató i les de realització. Preguntat per si s’ha fet fora algun treballador de la productora La Manchester o de TV3, el director ha declarat que «no s’ha fet fora ningú, sinó que s’han reajustat els equips».
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump