Gratis i en català

La CCMA invertirà 30 milions d’euros en la nova plataforma de TV-3

L’OTT en català començarà a implantar-se a partir del setembre, tot i que no estarà completament operativa fins al 2024

La CCMA invertirà 30 milions d’euros en la nova plataforma de TV-3
2
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En un sector com l’audiovisual en constant transformació, les televisions tradicionals estan obligades a anar adaptant-se als canvis per no quedar-se fora de joc, amb la competència creixent dia rere dia. I més, quan la cadena en qüestió serveix també per promoure i normalitzar una llengua, com passa amb TV-3 i el català.

L’autonòmica compta des del 2004 (quan encara no existia YouTube ni l’iPlayer de la cadena britànica BBC) amb el seu contenidor digital per abocar continguts, 3alacarta, però ara prepara la seva pròpia revolució amb el llançament d’una nova plataforma OTT de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que començarà a implantar-se a partir del mes de setembre vinent, tot i que no serà completament operativa fins al 2024. El projecte suposarà una inversió de 30 milions d’euros destinats al seu desenvolupament tecnològic i per dotar-la de nous continguts en català, dirigits al públic en general i, especialment, al juvenil i infantil.

Gratuïta i més intuïtiva

«És un projecte estratègic i necessari», ha justificat aquest dimarts Rosa Romà, presidenta de la CCMA, que ha incidit que es tractarà d’una OTT «de país, de servei públic, gratuïta, més intuïtiva i participativa». Perquè, com ha valorat, «ajudarà a acostar a la ciutadania la llengua catalana, que està en clar retrocés».

La idea és plantar cara a les grans plataformes aportant contingut propi dels canals de la CCMA (TV-3, Catalunya Ràdio, SX3...), però també producció externa, ja que estarà oberta a les aliances amb altres OTT, el sector audiovisual, equipaments públics i creadors de continguts en català. La pretensió és que sigui motor de la indústria i de la producció audiovisual catalana.

L’oferta inclourà vídeo a demanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs, videopòdcasts i música. Hi haurà sèries, documentals, informació, esport, cultura, ciència, continguts infantils i per a joves (aportant així un contenidor més accessible al nou SX3) i temes educatius i pedagògics.

Dues fases d’implantació

El projecte es planteja en dues fases. La primera, prevista per al setembre d’aquest mateix any, amb la presentació de la plataforma de la CCMA, on ja es podrà apreciar el nou disseny. L’usuari es podrà registrar i s’oferiran directes i nous continguts propis. La segona, anunciada per al segon trimestre del 2024, servirà perquè sigui també un agregador de tercers, es podrà accedir al catàleg en català d’altres plataformes i afegirà més elements de personalització.

Notícies relacionades

«Des del seu naixement, TV-3 ha sigut un revulsiu del sector mediàtic i per a la normalització de la llengua. Però no podem viure de rendes i cal adaptar-se als canvis del mercat», ha valorat Laura Vilagrà, consellera de la Presidència. Per al conseller Lluís Garriga, l’OTT vol ser la «peça clau del nou model de distribució dels continguts de la CCMA», que obligarà a definir «nous models de producció i organització», definint una «nova relació» amb el sector audiovisual.

«Volem allargar la mà a la resta d’operadors i creadors de contingut audiovisual per caminar junts en un entorn digital que és universal. Amb el català, o busquem sinergies o ho tindrem molt complicat», ha exposat la consellera Àngels Ponsa.

Temes:

TV-3