Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Aristòcrates multimilionàries desolades pel tancament de ‘Sálvame’

Dissabte havia de ser l’últim ‘Deluxe’ (Telecinco). Però han informat que prorroguen la seva agonia fins a finals de juliol. O sigui que la guerreta a la cúpula de Mediaset continua.
Aquest ‘Deluxe’ que havia de ser l’últim l’han dedicat a més glòria de Belén Esteban, la seva estrella més indiscutible. Assenyalaven, amb orgull profund, que l’Esteban ha protagonitzat, en els últims 14 anys, 41 ‘Belenazos’. ¡Ah! Els ‘Belenazos’ han sigut espectacles d’un valor altíssim, de vegades cruents, de vegades celebratius. La mateixa Belén ens els ha ofert obrint les seves carns de manera selectiva, com si fossin autoautòpsies puntuals sobre si mateixa. El trencament amb el seu primer marit, les seves addiccions afortunadament superades, les seves operacions estètiques amb retirada d’embenatges en directe, la seva sagnant batalla amb el mànager Toño Sanchis que pel que sembla li cisava els quartos d’amagatotis...
És natural, i just, que aquesta criatura televisiva, creada a la falda de T-5, rebi en aquesta cadena un homenatge. Amb el ‘Deluxe’ són 14 anys, però com a estrella de l’imperi en són 24, des de 1999 fins als nostres dies. Temps enrere, en cercles borsaris va arribar a dir-se que la cotització de Mediaset, sense Belén Esteban, tindria un preu diferent. En aquesta celebració a l’Esteban també li van fer un ‘polígraf’. I li van formular una pregunta que insòlitament no ha tingut eco mediàtic, però que a mi em sembla d’una importància colossal: «¿És cert que aristòcrates multimilionàries t’han dit que si treuen ‘Sálvame’ no sabran què fer a la tarda?». I Belén va contestar: «Sí. No ha sigut una, han sigut tres. No en donaré els noms. Una d’elles és algú molt important, però molt, d’aquest país».
Notícies relacionadesHome, aquesta dada significa un canvi de paradigma. La idea de la tele berlusconiana, ‘cutre’, de xafarderia xavacana i carrinclona, i molta triperia, resulta que on més agrada és en els cercles de l’aristocràcia, gent fina, distingida i riquíssima. ¡Ah! Les seves tardes sense ‘Sálvame’ quedaran sense sentit. Seran com un esplín melancòlic i buit. I una gran desolació els ha sobrevingut. Atès que els de ‘Sálvame’ estan tramitant ara, davant la Comunitat de Madrid, que el seu programa sigui declarat ‘Bé d’interès cultural’, suggereixo que afegeixin ‘D’interès aristocràtic’. «Tot aristòcrata intenta transformar la seva misèria en esplendor», deia Jovellanos. I afegia: «Però mai ho aconsegueix».
Peu de foto: Belén Esteban a ‘Sálvame Deluxe’ (T5).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores