Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Un bon minut final no garanteix viure a la Moncloa

Ha preguntat Matías Prats (A-3 ‘Notícias’) a Ana Pastor i Vicente Vallés, els moderadors del cara a cara:«¿Un bon minut final pot capgirar un mal debat?». I Vallés ha respost: «Si has tingut un debat dolent, sembla difícil que amb un minut puguis resoldre’l. Però mai se sap: un minut final brillant pot arreglar molt».
Tanco aquest article tres hores abans que aquest debat s’iniciï. Veurem què dona de si. He vist en moltes tertúlies a la tele, aquests dies, dues postures. Per als ‘hooligans’ del PSOE, Feijóo sortirà a fer equilibrisme durant 99 minuts. Diuen que no pretén guanyar el debat; el que intentarà és no perdre, que és diferent. I que aprofitarà aquell últim minut de tancament –que li ha correspost en el sorteig de fortuna– per arrencar una espurna de brillantor. Amb això ja n’hi ha prou. Els opinants ‘cheerleaders’ del PP consideren per la seva part que Sánchez sortirà a la desesperada, a intentar arrasar, perquè ho té cru.
Notícies relacionadesEn els dos casos són opinions d’activistes de trinxera, no del periodisme rigorós i analític. Aquí el més segur és que el gran triomfador serà l’imperi Atresmedia. Porten dies promocionant l’esdeveniment i explicant-nos que mobilitzaran fins a 12 càmeres al plató per no perdre’s ni un gest, ni un detall del que hi passi. Li vaig dir l’altre dia a la ràdio a Julia Otero (Onda Cero) que aquí el bonic, i nou, seria que l’últim minut en lloc de llançar-nos cada un un ‘speech’ es posessin a cantar a duo aquell intens bolero que cantaven ‘Los tres Reyes’ i que diu: «¡Decídete! En tus manos está nuestra dicha o dolor. ¡Decídete!». Cal felicitar, això sí, l’imperi Atresmedia per haver aconseguit l’únic ‘cara a cara’ que es produirà.
L’altra ‘cara’ de l’assumpte és RTVE. Sent la gran corporació pública, propietat del Govern d’Espanya, amb més de 6.700 treballadors i pressupost de 1.194 milions d’euros (2022), resulta que no compta per a res en absolut. Sospito que ni als mateixos candidats els interessa debatre a la cadena propietat d’aquest Govern d’Espanya que, paradoxalment, aspiren a presidir. Sens dubte, pel que fa al PP, el menyspreu a TVE és absolut. Anuncien que Feijóo ni tan sols es presentarà al debat a quatre que prepara La 1. ¡Ah! Tot aspirant a presidir Espanya hauria d’estar obligat, per llei, a assistir als debats de la televisió pública.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- La ronda catalana L’etapa reina de la Volta es converteix en un caos
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Alemanya d’entreguerres Weimar, del triomf de la creativitat i la llibertat a la desraó que Hitler va aprofitar