La crítica de Monegal: TVE agenollada davant Tamara i l’‘¡Hola!’

La 1 reinicia ara una nova temporada de ‘Lazos de sangre’, dedicat aquest cop a Tamara Falcó. Aquests ‘llaços’, més que ‘de sang’, venen sent habitualment de préssec en almívar.
Exercicis melindrosos, més propis del programa ‘Corazón’ de dissabte i diumenge al migdia que no del ‘prime time’ de la gran televisió pública del país. Per aquesta celebració han contractat Jordi González, que després de tants anys a Telecinco estava a l’espera de destinació. La seva proposta a TV3 per fer un programa amb Marta Torné –va expressar aquest desig en el programa ‘Col.lapse’, el setembre passat– pel que sembla no ha concitat cap interès per part de l’actual direcció de Sant Joan Despí. De manera que Jordi ha trobat en aquests ‘llaços’ de La 1, i la productora Tesseo, un refugi ocasional.
Notícies relacionadesHabitualment aquest programa el solia amenitzar Boris Izaguirre, però Boris acaba de rebre empara a La Sexta, on diuen que debutarà en els nous caps de setmana d’estiu. Però al marge de qui presenti els ‘llaços’, el més rellevant és veure com TVE s’ha agenollat davant Tamara, i, com afegitó, davant la revista ‘¡Hola!’. Ja sabem que aquesta televisió pública fa temps que va sense rumb. I potser ha cregut que elaborant un còctel San Francisco sobre Tamara recuperarà els seus destarotats audímetres. Poca cosa ha aconseguit. Un 9,06% de quota de pantalla, de mitjana, en les més de dues hores dedicades a aquest pastisset, no és un èxit, és un passar sense cap pena ni glòria. Deia un relator, una veu en ‘off’, per resumir tan gloriós matrimoni: «Tamara Falcó perpetua l’aristocràtica història dels seus avantpassats, aportant al seu llinatge la frescor d’Íñigo». ‘Toca’t els ous’, que diria Trillo. Jo crec que fins i tot Jordi González hauria començat a córrer si hagués pogut.
Aquí, més que l’untuós contingut, hem de preguntar-nos pel continent que l’impulsa. O sigui, TVE transformada en relacions públiques de la marquesa de Griñón i els seus ‘business’, i postrant-se davant la revista ‘¡Hola!’ com si fos el llibre d’estil d’aquesta TV pública. És possible que TVE hagi decidit transformar-se en la branca audiovisual de l’acreditada revista de la família Sánchez Gómez Junco. Ho haurien de comunicar oficialment. Potser aconseguirien que Feijóo es presentés al debat a quatre que preparen, i al que per ara no vol assistir.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe