Comença la campanya de sensibilització per a ‘La Marató’ per la salut sexual i reproductiva

Cartel Judit Canela | TV3

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Aquest dilluns arrenca la campanya de sensibilització per a ‘La Marató’ 2023. En aquesta ocasió, està dedicada, per primera vegada, a la salut sexual i reproductiva, per donar visibilitat al conjunt de patologies i problemes que afecten més de 3 milions de persones a Catalunya. L’eslògan d’aquest any és ‘La Marató que dona llum’. El dia de l’emissió del programa serà diumenge 17 de desembre

L’inici de la campanya de difusió aquest dilluns 4 de setembre coincideix amb el Dia Mundial de la Salut Sexual. El gran desconeixement i el tabú que envolten la salut sexual i reproductiva han sigut els motius que, segons Lluís Bernabé, director de la ‘Fundació La Marató’ de TV3, han portat a dedicar-hi, per primera vegada, una edició del programa: «Es tracta de problemes que pertanyen a l’esfera íntima, envoltats de silenci i dels quals no es parla, ni amb la família ni amb les amistats i, en la majoria de casos, ni tan sols amb els professionals de la salut. Segons els experts, moltes persones conviuen amb problemes que no saben que es podrien tractar».

A Catalunya hi ha 3 milions de persones amb un problema de salut sexual o reproductiva i, cada any, apareixen al voltant de 211.000 nous casos. Dins d’aquest àmbit hi ha reconegudes més de 200 malalties

Visibilitat

El gran objectiu d’aquesta edició serà «treure a la llum aquesta realitat i posar nom als problemes per normalitzar-los», afegeix Bernabé. Els donatius, per a la investigació de les malalties sexuals en àmbits tan importants com la prevenció, el diagnòstic i el tractament, ja es poden efectuar a la pàgina oficial de ‘La Marató’.

Notícies relacionades

Aquest dilluns també s’ha llançat la imatge gràfica de la campanya, amb una il·lustració de Judit Canela, que representa la necessitat de posar el focus en la salut sexual. El concepte de la campanya és de Muntsa Dachs i Camil Roca, i, l’agència Charles s’ha encarregat de la creativitat gràfica.

El diumenge 17 de desembre, ‘La Marató’  desplegarà les habituals seus telefòniques a la Fira de Barcelona, el Palau de Congressos de Girona, el Port de Tarragona i la Universitat de Lleida per rebre totes les trucades dels donatius.