Estrena aquest divendres

‘HairStyle’, el ‘Masterchef’ dels perruquers, arriba a DKiss i Rakuten TV: «La perruqueria sempre ha estat devaluada»

‘HairStyle’, el ‘Masterchef’ dels perruquers, arriba a DKiss i Rakuten TV: «La perruqueria sempre ha estat devaluada»

DKISS / RAKUTEN TV

2
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tot i que a la televisió espanyola s’han fet ‘talent shows’ de gairebé tot (cantants, ballarins, cuiners, cosidors, actors, de reformes...), encara no en teníem cap de perruqueria. Fins aquest divendres, 17 de novembre, que DKiss (21.00 hores) i Rakuten TV estrenen ‘HairStyle’, el ‘Masterchef’ dels perruquers, amb dos professionals del sector com a amfitrions: el mestre Rossano Ferretti, l’italià que ha creat un imperi gràcies als seus salons de bellesa i els productes de cura capil·lar, i Beatriz Matallana, estilista, maquilladora i experta en moda que ha col·laboratamb celebritats com Shakira, Elsa Pataki, Amaia Salamanca, Lali Espósito, Black Eyed Peas o Pierce Brosnan.

«La perruqueria sempre ha estat devaluada. Mai ha tingut una veu que digui: som aquí i som importants. Només durant la covid ens van trobar a faltar», es lamenta Ferretti, que destaca que avui dia que tant es parla de ‘skin care’ tothom coneix la rutina de cura de la pell, però no tant la dels cabells. «La gent no llegeix els ingredients dels productes que compra ni sap els colors que utilitzen els seus perruquers. I això és un gran problema», incideix l’estilista, al qual acudeixen ‘celebrities’ i membres de la reialesa en ciutats com Milà, París, Nova York, Miami, Dubai i Madrid.

10 perruquers professionals

Per això agraeix que un programa com aquest doni visibilitat a una professió «tan sacrificada» i que el que busca és fer sentir bé el client. «Quan algú se sent bé amb els seus cabells, se sent bé amb si mateix. I cuidar-se és un dels millors moments que tenim en la vida», remarca.

Rossano Ferretti i Beatriz Matallana, presentadors de ‘HairStyle’ /

DKISS / RAKUTEN TV

A ‘HairStyle’ competeixen 10 perruquers professionals que s’enfronten a reptes com adaptar-se a les peticions dels clients, estudiar-ne els trets físics i aconsellar-los sobre els colors i talls de cabells que més els afavoreixen, realitzar pentinats per a ocasions especials i rescatar cabells fets malbé. A més, hauran de demostrar la seva destresa amb les brotxes, ja que hauran de completar els pentinats amb maquillatges de somni.

Notícies relacionades

«Les habilitats professionals que tinguin a la seva esquena seran molt importants, però també hauran de destacar en habilitats personals, com desenvolupar la creativitat i la feina sota pressió», assenyala Matallana. «Els concursants han de tenir passió, talent i ser consistents perquè, a més d’artistes, han de ser empresaris», afegeix Rossetti, que no només presenta la versió espanyola de ‘HairStyle’, sinó també la que s’ha gravat per a Itàlia, Mèxic, el Brasil i els Estats Units.

Premi de 150.000 euros

Totes les ha rodat a Madrid la productora Shine Iberia (‘Masterchef’, ‘Maestros de la costura’), en un plató de 1.000 metres quadrats. El guanyador de la versió espanyola s’emportarà un premi valorat en 150.000 euros que li permetrà obrir un saló amb l’assessorament d’un equip d’experts encapçalat pel mateix Ferretti. A més, rebrà un xec addicional de 10.000 euros per invertir al seu saló i passarà a formar part de l’equip internacional de professors del màster de perruqueria ‘MDB Education’.