La desgraciada vida de l’inspector de la ‘Guia Michelin’

És molt trist menjar sol. S’han fet estudis científics que assenyalen que menjar en soledat dispara la depressió una barbaritat. Aquesta setmana el programa Equipo de investigación (La Sexta) ha contactat, a Bangkok, amb un exinspector de la Guia Michelin. Ho va ser durant cinc anys. Deia: "És una vida solitària. Ens presentem als restaurants amb nom fals. Anem d’incògnit. No ens pot reconèixer ningú. Més del 80% de les vegades mengem i sopem sols. I així any rere any".
¡Ah! Aquest exinspector, anomenat Mr. Watson, ens va transmetre un sentiment d’orfandat existencial molt gran. Mengen com prínceps, endrapen viandes exquisides regades amb vins fabulosos, accedeixen a sessions de la més colossal aristocràcia gastronòmica, però estan condemnats a anar mastegant en la més absoluta soledat. Horrible: tot plaer es dilueix si no es comparteix. Sigui el plaer que sigui, de qualsevol àmbit. Recordo que a mitjans dels anys 60, quan van estrenar a Barcelona la pel·lícula Ningú no és perfecte, vaig anar a veure-la sol. Vaig tornar la setmana següent acompanyat: vaig disfrutar i vaig riure moltíssim més.
Aquest programa que ha presentat Glòria Serra a La Sexta, aprofundint una mica sobre l’univers de les estrelles Michelin, demostra que som davant un fenomenal tinglado. Prova d’això és que la mateixa organització Michelin no ha volgut participar-hi ni atendre a cap qüestionari del programa. S’hi mouen molts diners.
El sistema és similar al tinglado de la concessió dels Oscars de Hollywood. Davant un muntatge global tan formidable, la gran aspiració de tot xef de restaurant és poder visibilitzar-se. Donar-se a conèixer. Cridar l’atenció.
El gastrònom Miquel Sen, que va dirigir el programa Cuines de TV-3 durant 14 anys, va escriure al seu llibre de memòries Confieso que he comido: "Molts cuiners, abans que saber cuinar, el que volen és sortir a la tele". Efectivament. Presencia mediàtica. Focus i càmeres. Sortir en pantalla, tot i que sigui fent postures en un concurs o elaborant una humil sopa d’all. ¿Prestigi o popularitat? He de parlar amb Pau Arenós perquè m’il·lumini en aquest dilema.
Tornant a la trista soledat de Mr. Watson, deia: "He conegut inspectors que sopaven dues vegades en una mateixa nit perquè estaven mal organitzats". Doblement condemnats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores