TU I JO SOM TRES

Els 500 milions que maneja TVE ¿els inverteix o els gasta?

Els 500 milions que maneja TVE ¿els inverteix o els gasta?

FERRAN MONEGAL

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

En tot aquest soroll que s’ha muntat amb el fitxatge de Broncano destaca la irritació que en alguns ha provocat l’import dinerari. Els 14 milions a l’any que pagarà TVE pel contracte a Mediapro / El Terrat / Encofrados Encofrasa venen a significar una mica més de 80.000 euros per cada programa. Hi ha qui ho considera intolerable.

És una apreciació subjectiva. No té contrast. No tenen en compte, o no saben, el que destina TVE a la compra de programes. Tres exemples només. Per aquest fracàs anomenat Baila como puedas TVE paga 600.000 euros per programa i aconsegueix un 4,5% de quota de pantalla. Per la nova sèrie que acaba d’estrenar, Operación Barrio Inglés, la factura a pagar són 714.113,65 euros per capítol, i ha aconseguit en el seu debut un 5,8% de quota de pantalla. El remodelat programa de famosos D Corazón costa a TVE 60.898 euros per entrega i es mou al voltant del 6,5% de quota de pantalla.

Notícies relacionades

Podríem seguir fins a esgotar els més de 500 milions que TVE dedica a l’any a programes (500 més van al pagament de la nòmina dels seus 6.550 empleats). De manera que, vistes les dades, no sembla que el contracte de Broncano sigui tan exagerat. Aquí el que és tremend és la falta d’encert, la nul·la efectivitat, de TVE. La seva audiència cau en picat des de fa almenys 10 anys. O sigui, aquesta corporació pública maneja els diners d’una manera que en lloc d’invertir-los sembla que els gasta. Desitjo que Broncano els proporcioni bons resultats. Però no deixa de ser un pedaç en aquesta descosida realitat.

S’especula ara sobre una última genialitat: TVE estaria estudiant retallar el Telediario, i en lloc de 55 minuts deixar-lo en 40 o 44. Circula el rumor que, si ho fa, serà per donar més minuts a Broncano. O potser algú ha arribat a la conclusió que si les Noticias d’Antena 3 els doblen en share i en ràting, i tenen una durada de 30 minuts, la fórmula de l’èxit consisteix a retallar el minutatge. ¡Ah! Provoca tendresa, tanta ingenuïtat. No és el que dura un informatiu l’important, sinó el que s’hi explica, i com s’explica, perquè atrapi. Vagin amb compte. En el pitjor dels casos algú poderós pensarà que davant la poca audiència, i escassa influència, dels Telenoticias, el millor és deixar-los en mode estrambot. "Caló el chapeo, requirió la espada, miró al soslayo, fuese, y no hubo nada".