Netflix busca recuperar prestigi amb ‘El caso Asunta’

Netflix busca recuperar prestigi amb ‘El caso Asunta’

FERRAN MONEGAL

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

Ara que Netflix s’enfronta a una possible penalització judicial per la seva sèrie sobre l’anomenat crim de la Guàrdia Urbana, penjada en aquesta plataforma des de setembre de 2023 sota el títol El cuerpo en llamas, ara, els deia, Netflix treu una nova dramatització d’un crim. Aquesta vegada sobre la nena assassinada a Galícia el 2013, l’anomenat cas Asunta.

Aquí els vaig explicar al seu dia que la sèrie sobre el crim de la Guàrdia Urbana no és un treball a elogiar. Està ple d’errors i,. a més, inclou el tractament sobre una de les filles de Rosa Peral, menor d’edat. Precisament acaben d’entrevistar a Col·lapse (TV-3) el seu pare i la seva advocada, Núria González, que han ressaltat la mala praxi televisiva d’aquesta sèrie. A més, han sorgit noves revelacions sobre aquest cas, aconseguides pels nostres companys Jesús G. Albalat i Germán González a EL PERIÓDICO, en les quals l’altre condemnat, Albert López, admet la seva participació en el crim. El poc control de Netflix sobre la fiabilitat d’El cuerpo en llamas podria acabar en una indemnització considerable.

Notícies relacionades

La nova sèrie d’ara, El caso Asunta, la firma Ramón Campos, de Bambú Producciones. És una altra manera de treballar, molt més delicada i respectuosa en el relat. Hi ha una exactitud impecable a l’hora de seguir la instrucció del sumari. I sobretot hi ha una extraordinària interpretació de Candela Peña en el seu paper de Rosario Porto, i també de Tristán Ulloa com a Alfonso Basterra. Les seqüències es dibuixen amb honestedat. No hi ha agressió televisiva. El tractament de la figura del jutge d’Instrucció, a càrrec de l’actor Javier Gutiérrez, mereix atenció. És la columna que vertebra el cas. Recrea el jutge Vázquez Taín. Hi té una rellevància fonamental. La comparativa d’aquestes dues sèries, sobre dos crims radicalment diferents en el seu modus operandi, demostra que Netflix passa del nyap a l’excel·lència com si res. És la teoria de l’estufa: la qüestió és posar alguna cosa perquè cremi; de vegades bona fusta i, altres vegades, simples serradures.

Ja veurem també què passarà amb la sèrie d’HBO Max sobre el crim produït a Tailàndia. N’han penjat un primer capítol que està dedicat íntegrament a la versió de Rodolfo Sancho, pare de Daniel, i cinc minuts més sobre la germana de l’esquarterat. D’entrada, sembla un treball tendenciós. Desequilibrat.