Política, religió i tele: a la caça d’adolescents

E n un breu reportatge del TN vespre (TV3) ens expliquen el frenesí dels polítics per atrapar els adolescents. S’han adonat que els joves no veuen gairebé mai la tele. Els missatges que els partits hi incrusten només arriben a aquella franja d’edat anomenada els puretas, que la RAE defineix com un adjectiu despectiu referit als vellets, o sigui ancianets com jo, sense anar més lluny.
I prenent nota d’allò que aconsellava Francis Bacon al segle XVI ("Si la muntanya no ve a Mahoma, Mahoma anirà a la muntanya") ens han ensenyat com els líders polítics es fiquen a TikTok i fan postures per cridar l’atenció dels joves. Aquesta excitació la viuen amb una preocupació molt similar totes les cadenes de tele. Detecten que el personal televident cada vegada és més ancià, i per això no paren d’estrenar concursitos i sèries, en la seva programació tradicional i a les seves webs, i creen una mena de galàxia eufòrica que pretén actuar com a ham i reclutament per als adolescents.
Notícies relacionadesEn el programa Otro enfoque (Cuatro), Jon Sistiaga s’ha aproximat aquesta setmana a Hakuna, moviment religiós que aconsegueix omplir de joves els estadis, recintes i WiZink Centers. Alguns crítics els diuen els pijos de la religió catòlica, perquè la seva comunió amb Jesucrist és a base de cançons d’amor, molta felicitat i happy flowers. No existeixen ni la pobresa, ni els pobres. Sistiaga va ser al centre Hakuna, 13.000 metres quadrats a la urbanització madrilenya de Las Rozas, i li va preguntar al fundador, José Pedro Manglano, àlies Don Josepe: "¿Aquí, qui mana i això, qui ho paga?". Don Josepe va contestar: "Mana un esperit i es finança amb donacions". És una mica misteriós, però aquest mossèn té un èxit bàrbar entre els joves. Les esglésies són buides, però Hakuna és ple de gom a gom.
A Col·lapse (TV3) van abordar dissabte la regulació dels influencers que prepara el Govern. Els influencers mouen i condicionen centenars de milions d’adolescents. Això és una panacea que el poder no vol perdre’s. La primera mesura serà evitar que hi hagi publicitat encoberta. ¡Ah! Les tertúlies polítiques de la tele també són plenes de publicistes d’una opció política concreta. Dibuixen la realitat a la seva conveniència. Haurien de col·locar un rètol sota de cadascun ells, advertint qui els mana. A qui obeeixen.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Producte definitiu Com treure la humitat de casa de forma definitiva
- Salut ocular Ulleres gratis per a nens: la data, cada vegada més a prop
- Negociacions Junts apressa el PSOE a complir els pactes pendents i fixa el mes de maig com a data límit
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- El Govern ultima la norma contra els "megacentres" de menors migrants