TVE es venta amb el futbol, però continuarà suant

Viu ara TVE un juny gloriós. La retransmissió de l’Eurocopa de futbol els està proporcionant unes audiències formidables. Quan juga Espanya abasten xifres astronòmiques: més del 50% de quota de pantalla i puntes superiors als vuit milions de teleespectadors. Amb els altres partits es mouen entre el 25% i el 30% de share.
Dades colossals que ja els han permès sortir del tercer lloc en el rànquing mensual, superar Telecinco i en el dia d’avui estar a només sis dècimes d’Antena 3 TV. És molt possible que aquest juny acabin en un empat tècnic, o gairebé. Des d’alguns àmbits s’ha retret a TVE el que ha pagat per l’emissió dels 51 partits de l’Eurocopa. S’especula que entre 40 i 50 milions d’euros. Vistos els resultats no és una quantitat esbojarrada. L’esbojarrat és haver pagat més de sis milions d’euros, per exemple, pel concurset Baila como puedas, amb el resultat de 4,9% de quota de pantalla. Podríem posar més exemples d’aquest rumb erràtic de TVE amb productes d’entreteniment que han sigut un malbaratament constatat. Això de l’Eurocopa de futbol no es pot atacar pel que ha costat. A més, en el cas d’aquesta competició, a TVE se li permet alguna llicència en el seu reglament de patrocinis, cosa que redunda a poder ingressar una bona facturació publicitària.
Aquí el que hauríem de reflexionar és sobre aquesta eufòria que a TVE li ha sobrevingut amb el futbol que han comprat. Augmenta audiència de manera espectacular, sí, però és simplement la compra puntual d’una competició futbolística. No són ni informatius ni programes creats per nodrir la personalitat de la gran tele pública d’Espanya. Un restaurant no arriba a l’excel·lència per haver comprat un bon pernil en un moment donat. Es distingeix per la seva cuina, pels guisats exclusius del seu xef. Dit d’una altra manera: TVE confon un ventall amb un bon sistema d’aire condicionat.
Notícies relacionadesRossy de Palma i el seu ventall
L’altra nit a LateXou (La 2 de TVE) va sortir Rossy de Palma ventant-se. Deia amb intel·ligència notable: "Jo soc un continent buit, a l’espera que m’omplin amb personatges per interpretar". Exacte. TVE és un continent que s’ha d’omplir amb ingredients originals que conformin la seva personalitat i la distingeixin de les altres. Quan el ventall de l’Eurocopa passi, i torni a les seves audiències habituals, continuarà suant.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts
- Turisme Els jubilats amb les pensions més baixes podran viatjar amb l’Imserso per una tarifa plana de 50 euros
- Relació entre empresa i societat La pime, el 99,8% del teixit empresarial, reclama més atenció pel seu pes i impacte local.
- El repte de les empreses: generar riquesa, però també guanyar reconeixement
- Efecte en cadena Els grans grups empresarials subratllen el seu paper com a motor econòmic i social
- Aigües de Barcelona i la seva aposta per la sostenibilitat