TELEVISIÓ i MÉS
La veu en ‘off’ corporativa de La 1

L a veu en off de TVE és una bona veu. És molt correcta, vocalitza extraordinàriament bé, però li falta cintura. O li falta música. Sobre gustos no hi ha res escrit. I diria, no n’estic gaire segur, que és la mateixa veu en off que promociona i anuncia els programes de Ràdio Nacional d’Espanya.
Primer de tot, el meu aplaudiment i la meva admiració per aquest professional, de qui ignoro nom i cognoms i que fa molt bé la seva feina. Al meu entendre, però, a aquesta veu li falta color. I no només un: li falten colors. O grisos. O colors grisos. En posaré un exemple.
Notícies relacionadesEstàs fent una bona becaina al sofà del menjador quan de sobte et despertes amb una veu que surt del televisor: "Futbol. Aquest dimecres, juga la selecció. A les 21.00 hores, Espanya-Hongria, a Zamora. Connecta amb La 1", amb una entonació semblant a la que faria per vendre fruita i hortalisses a la botiga del barri: "Patates. Al colmado de la cantonada hi ha patates". No sé si a vostès els fa el mateix efecte, però a aquesta veu li falta color, li falta matís, li falten brillantors... Segueixo: puges al cotxe, sintonitzes Ràdio Nacional i hi apareix el bon home: "Els dissabtes, a Ràdio Nacional, No es un día cualquiera, amb Pepa Fernández". A veure, desconec si aquest home a la vida real quan va al quiosc al matí alça la veu: "M’emporto EL PERIÓDICO. I faci’m una primitiva d’un euro. Per dimecres. Cobri". Potser estic exagerant, o potser no.
Alguns de vostès deuen recordar que fa uns quants anys la veu corporativa d’Antena 3 atresorava unes qualitats tècniques espectaculars, que la majoria d’humanoides no tenim i a més envegem. Aquella meravellosa promoció que recordava: "Aquesta nit Farmacia de guardia a Antena 3. Viu-la. La televisió per a tothom". És que tenies la veu al clatell i ja eres dins de la farmàcia. Per no parlar dels inicis de Telecinco, en què la veu en off jugava amb el contingut visual i venia de gust mirar tots els programes: era aquell to de quan escoltes allò de "Viu amb José Luis Moreno el concurs més divertit de la televisió. Vip, a les dues de la tarda a la teva pantalla amiga". El contingut del programa era... discutible, però la promoció era directament insuperable. Imaginin-se això en la veu actual de La 1: "Vip, concurs i humor aquesta tarda a La 1". Doncs no. No és el mateix.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet