¿Per què ho amagues, Mark?

Em crida l’atenció l’egocentrisme d’algunes plataformes, especialment Twitter (ara X), Instagram i Facebook (o sigui, les grans) que desitgen que passis el màxim temps possible utilitzant-les, però que quan penges un post amb un enllaç, amb l’ajuda del famós algoritme, te’l visibilitzen poc.
El que en el fons ens estan dient és: "D’acord, el teu post el publico, però com estàs convidant els teus seguidors a sortir de casa meva per anar a una plataforma rival, l’ensenyaré poc. Vull que et quedis hores a la meva plataforma". No t’ho diuen, però t’ho demostren. I pregunto: ¿per què no ho adverteixen? I una altra més: ¿per què no cobren? A un euro el post amb enllaç. O a 9’99 euros el mes poses els enllaços que vulguis i no te’ls amago.
Posem per cas que amb Instagram té nassos que quan li dones a un enllaç t’adverteixi en una finestra un text semblant a: "Vostè sortirà de la plataforma, ¿hi està d’acord?". Compte, que ve el llop. I una reflexió sagnant: ¿de veritat el propietari d’una xarxa social creu que nosaltres, els seus usuaris, el seu producte, no tornarem a publicar mai un post a la seva plataforma per convidar els nostres seguidors a veure un contingut que es troba a YouTube o Tik tok?
Notícies relacionadesPot ser que el senyor Zuckerberg cregui que hem de tenir algun tipus d’exclusiva amb ell per publicar tot el nostre contingut digital a les seves xarxes. Doncs mira maco, no. El món, per fortuna, no només és Facebook, ni Instagram. Per sort existeixen altres solucions digitals. Posaré quatre exemples: jo tinc la meva web professional de la qual n’estic molt content; la meva cosina Olga té el seu blog sobre ganxet (amb molt èxit, per cert); a EL PERIÓDICO bastants companys distribueixen regularment unes newsletters molt interessant, i ja no parlem d’amics i coneguts que pengen contingut regularment a YouTube o a TikTok.
Dels quatre exemples citats sovint recomanem en els nostres perfils un enllaç de Facebook o Instagram als nostres seguidors. Però compte: es mostren encantats de rebre visites quan venen d’altres plataformes. No ho oculten. O sigui, que de mi cap a fora, ¿no?; i de fora cap a mi, ¿sí? Mark, ¿de què vas? No ets el centre del món. Si traslladem el cas a la vida física, ¿algú s’imagina que a l’abandonar un dia a Port Aventura els empleats et posessin mala cara perquè creuen que no hitornaràs? ¿A què no? Mark, pren nota.
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- BCN detecta un frau amb les entrades gratis al parc Güell dels veïns
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Ficció en català Les apostes de 3Cat de sèries i pel·lícules per al 2025: d’un ‘thriller’ de David Verdaguer a Mario Casas parlant en català
- Drets socials El Govern reobre l’expedient del veí de Gavà que feia 18 anys que esperava l’ajuda a la dependència
- Governança corporativa Yolanda Díaz inicia la seva reforma per col·locar els sindicats en els consells d’administració de les empreses