45 minuts sense interrupció

A questa és una de les frases més habituals que podem sentir mentre sintonitzem una radiofórmula. I també de les més desafortunades. La frase sol coincidir amb el moment en què el prescriptor aprofita per passar una estona al bany mentre el llistat de cançons programades es disparen una rere l’altra. L’autoria de la frase no és de qui la pronuncia, sinó dels seus superiors. T’ho recomanen com si fos un valor afegit, com si et concedissin un premi. En tot cas, aquest to m’inspira a una cosa semblant a "en 45 minuts no hauràs de suportar la publicitat". I molt malament.
Malament perquè els anunciants no només no interrompen, sinó que aporten. Després, el to, la forma, el contingut del seu missatge et pot agradar més o menys, però aporten, i mai interrompen en el contingut, perquè la publicitat forma part del programa. ¿Quantes vegades hem sentit que un amic ens diu: "M’encanta l’anunci de...". O per contra: "No suporto quan entra la falca de...". És evident que forma part del contingut i de cap manera suposa una interrupció.
Per aquesta mateixa raó, no m’agrada ni mai he entès tampoc l’expressió "una pausa i tornem immediatament". Dic jo que deu ser una pausa per al locutor, que estirarà les cames i acomiadarà un convidat i rebrà al següent, però el programa continua i, el que encara és més important, aquesta pausa és la que et paga la nòmina.
Notícies relacionadesLes emissores comercials viuen de la publicitat i de les subvencions públiques, que ocupen el mateix calaix que la publicitat, sovint anomenada institucional, però és publicitat. Per això em sembla una notòria falta de respecte tractar l’anunciant que diposita els seus diners a l’emissora i confia en el missatge que a la seva proposta la denominin "escolta sense interrupcions".
La publicitat és molt necessària perquè equival a visibilitat. A tothom li convé i tots la necessitem. Fa dècades es concretava en anuncis plasmats en pàgines de gasetilles de poble; avui es diu Google Adsense i demà, Déu dirà. I tot és publicitat: des del bolígraf que porta el presentador d’informatius a la televisió (¿per què porta un Bic i no un Inoxcrom?) fins a les etiquetes de les marques de les ampolles d’aigua de les tertúlies. I tot és contingut. Però, sisplau, sense interrupcions.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe