Zuckerberg no arriba a final de mes

R esulta que Mark Zuckerberg, el propietari de Meta, que agrupa xarxes socials com Facebook, Instagram i Threads, ha manifestat públicament que de moment als Estats Units eliminarà el programa de verificació de continguts d’aquestes xarxes socials.
Ho puc explicar millor: a partir d’ara la seva companyia deixa de treballar amb agents independents per verificar la certesa de tot el que s’hi publica. Traduït al llenguatge natural: Zuckerberg proposa que siguin els mateixos usuaris d’aquestes xarxes els que denunciïn i informin la resta si una informació és falsa o no ho és. O sigui, que tot al fang, que serà un merder, i que desqualifica que alguna cosa queda.
Però que ningú oblidi un detall que no és menor, perquè jo m’espero qualsevol cosa d’aquests: estem acostumats a veure com actuen aquests capitostos de la llibertat, que ningú descarti que en 48 hores es desdigui del que ha dit i aposti pel contrari, tot i que no ho sembla.
Es tracta sens dubte d’un canvi de paradigma, d’un gir de 180 graus i d’una altra opció a seguir, perquè la utilitzada fins ara implicava gastar molts diners en agents externs que assenyalaven la veracitat o no d’una informació, o d’un text, tot i que sempre ens quedem amb saber qui controlava els controladors.
Tot això Zuckerberg ho ha explicat de manera molt de pel·lícula: "El nostre sistema de verificació de dades ha comès massa errors i ha censurat massa continguts. Hem de simplificar les nostres polítiques i restablir la llibertat d’expressió a les nostres plataformes". Jo estic convençut que després de dir això li van caure els dos ous a terra, van rebotar, i van tornar al seu lloc original. Només faltava la imatge de Zuckerberg acariciant un gos amb uns violins de fons perquè aquest testimoni fos idèntic al del final d’una pel·lícula de dissabte a la tarda.
Notícies relacionadesTradueixo tot aquest esvalot: Instagram i Facebook seran a partir d’ara germans bessons de Twitter, on cal entrar amb guants de boxa i estar disposat a rebre un núvol d’insults per publicar tan sols un "bon dia".
Un es pregunta si dels gairebé 8.200 milions d’habitants que té el planeta Terra no hi haurà ni una sola persona que estigui disposada a muntar una xarxa social… normal. Perquè no n’hi ha. I nosaltres escrivint quatre gargots a les xarxes socials ens pensem que som lliures. I no: som molt poca cosa.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Menjadors escolars El Govern central prohibeix la brioixeria industrial a les escoles i augmenta el consum de peixos, verdures i cereals integrals
- El Parlament resoldrà si Orriols va vulnerar el codi de conducta per dir que Driouech "normalitza la misogínia" pel vel
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts
- Producte definitiu Com treure la humitat de casa de forma definitiva
- Salut ocular Ulleres gratis per a nens: la data, cada vegada més a prop