Netflix: ¿una ovella esgarriada?

E ls accionistes de Netflix estan feliços perquè comproven que la companyia és un tren que malgrat ser d’alta velocitat para a totes les estacions, i en cada una se sumen milers de subscriptors. A poc a poc s’afegeixen milers i milers d’abonats i la bombolla s’infla sense cap fre.
Després d’anunciar una pujada de preus a mitjans d’octubre, ara ve la següent; de moment, només per als Estats Units i Portugal. Deu ser casualitat, això del país veí, però ja veuran com ben aviat ens arribarà la pujada.
A Netflix la justifiquen perquè "mentre continuem invertint en programació i oferint més valor als nostres abonats, els demanarem més diners per poder reinvertir i millorar la plataforma". A veure si puc continuar escrivint que m’està venint el riure.
És a dir, que la mateixa companyia decideix apujar la qualitat del producte (o almenys és el que comunica), però que ho pagui el client. Perquè això d’"apujar la qualitat" ho expressa la mateixa Netflix. Donen per fet una cosa que transmeten, tot i que l’usuari no ho percebi. Deuen pensar: "Total, per un euret més... se n’aniran quatre gats".
Exactament la mateixa proposta podria posar un servidor als meus caps d’EL PERIÓDICO avisant així: "Una cosa, que m’he canviat el teclat de l’ordinador per un que funciona més suau; el micròfon que tenia fins ara també l’he substituït per un altre i els pòdcasts dels dissabtes els gravaré amb el nou: espero que noteu la diferència (¿?). I a més m’he comprat un focus nou perquè la versió en vídeo d’aquest article en paper tingui qualitat premium. La factura del mes vinent la implementaré (aquesta paraula està molt de moda i queda guai) al valor que considero que s’ajusta a aquestes millores. Salutacions". Crec que en el capítol següent el director, Albert Sáez, i amb la tranquil·litat que el caracteritza, em diria: "¿Podem parlar?".
Cada dia suporto menys quan una companyia –qualsevol, la que sigui– comunica el seu últim balanç: "Netflix exhibeix múscul financer i guanya un 35% en bla, bla, bla". Em pregunto ¿què es pretén comunicar amb un missatge així? ¿Assenyalar altres companyies del ram avisant com de bé ho faig? ¿Quina prova té que tot el que es comunica és cert? I si és així, ¿un missatge semblant no hauria d’anar acompanyat d’una rebaixa de la quota a l’abonat que manté la plataforma? Disculpin, però no ho entenc.
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts
- Turisme Els jubilats amb les pensions més baixes podran viatjar amb l’Imserso per una tarifa plana de 50 euros
- Relació entre empresa i societat La pime, el 99,8% del teixit empresarial, reclama més atenció pel seu pes i impacte local.
- El repte de les empreses: generar riquesa, però també guanyar reconeixement
- Efecte en cadena Els grans grups empresarials subratllen el seu paper com a motor econòmic i social
- Aigües de Barcelona i la seva aposta per la sostenibilitat