Netflix: ¿una ovella esgarriada?
E ls accionistes de Netflix estan feliços perquè comproven que la companyia és un tren que malgrat ser d’alta velocitat para a totes les estacions, i en cada una se sumen milers de subscriptors. A poc a poc s’afegeixen milers i milers d’abonats i la bombolla s’infla sense cap fre.
Després d’anunciar una pujada de preus a mitjans d’octubre, ara ve la següent; de moment, només per als Estats Units i Portugal. Deu ser casualitat, això del país veí, però ja veuran com ben aviat ens arribarà la pujada.
A Netflix la justifiquen perquè "mentre continuem invertint en programació i oferint més valor als nostres abonats, els demanarem més diners per poder reinvertir i millorar la plataforma". A veure si puc continuar escrivint que m’està venint el riure.
És a dir, que la mateixa companyia decideix apujar la qualitat del producte (o almenys és el que comunica), però que ho pagui el client. Perquè això d’"apujar la qualitat" ho expressa la mateixa Netflix. Donen per fet una cosa que transmeten, tot i que l’usuari no ho percebi. Deuen pensar: "Total, per un euret més... se n’aniran quatre gats".
Exactament la mateixa proposta podria posar un servidor als meus caps d’EL PERIÓDICO avisant així: "Una cosa, que m’he canviat el teclat de l’ordinador per un que funciona més suau; el micròfon que tenia fins ara també l’he substituït per un altre i els pòdcasts dels dissabtes els gravaré amb el nou: espero que noteu la diferència (¿?). I a més m’he comprat un focus nou perquè la versió en vídeo d’aquest article en paper tingui qualitat premium. La factura del mes vinent la implementaré (aquesta paraula està molt de moda i queda guai) al valor que considero que s’ajusta a aquestes millores. Salutacions". Crec que en el capítol següent el director, Albert Sáez, i amb la tranquil·litat que el caracteritza, em diria: "¿Podem parlar?".
Cada dia suporto menys quan una companyia –qualsevol, la que sigui– comunica el seu últim balanç: "Netflix exhibeix múscul financer i guanya un 35% en bla, bla, bla". Em pregunto ¿què es pretén comunicar amb un missatge així? ¿Assenyalar altres companyies del ram avisant com de bé ho faig? ¿Quina prova té que tot el que es comunica és cert? I si és així, ¿un missatge semblant no hauria d’anar acompanyat d’una rebaixa de la quota a l’abonat que manté la plataforma? Disculpin, però no ho entenc.
- Si compres per Shein, Temu o Amazon, atent a la nova estafa del paquet
- El Barça s’enriqueix
- El món municipal reclama al Govern una política metropolitana
- Comerç La batuda en súpers 24 hores va detectar una vintena d’infraccions laborals
- Un jutge frena l’ordre de Trump contra el dret de ciutadania per naixement
- Perdre un tren per anar en cadira de rodes
- Ramon Mirabet: "Cantar en català i castellà és una manera de despullar-me davant del públic"
- Apunt. Repercussió real La Cerdanya s’aboca a un xoc de trens entre el negoci i el dret a l’habitatge
- Investigació oberta Denunciat un professor del col·legi Viaró de Sant Cugat per presumptes abusos sexuals a alumnes
- OPEN D’AUSTRÀLIA Djokovic compleix la seva amenaça i es retira davant Zverev entre esbroncades: «Pot haver sigut l’últim»