Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui diumenge 26 de març del 2023: Termòmetres a l’alça
La temperatura tornarà a repuntar amb registres que superaran fàcilment els 25ºC en punts de l’interior, del prelitoral i de la costa
Aemet: es confirmen els pitjors pronòstics per a finals de març
La previsió de Mario Picazo per a la primavera

Canvi de terç per a diumenge, 26 de març: torna a pujar la temperatura per assemblar-se a la que hem viscut al llarg de la setmana a Catalunya.
Serà una jornada marcada per la presència del sol en la meitat sud del territori i gairebé tot ponent, però amb un augment notable de la nuvolositat a tota la franja nord, especialment a la tarda, i amb les ja habituals franges de nuvolositat variable al litoral central fins al migdia.
Els termòmetres experimentaran un moderat ascens, que s’anirà notant al llarg del dia i que en punts de l’interior es donarà al final de la jornada.
Així, no serà estrany tornar a anotar registres per sobre dels 25 ºC, especialment al prelitoral, en punts del litoral i en comarques de Lleida i la Catalunya Central.
A partir de mig matí bufarà vent de component oest entre fluix i moderat, amb ratxes fortes en la meitat sud del territori i en cotes altes i amb alguns cops molt forts de fins a 70 km/h.
Notícies relacionadesEl cap de setmana no presentarà grans canvis metrològics. pic.twitter.com/Wld4p0UZ1y
— Meteocat (@meteocat) 23 de marzo de 2023
Per a dilluns, nou descens dels termòmetres, d’una banda, i estabilitat anticiclònica, de l’altra.
Sense gairebé canvis pel que fa al cel, serà una altra jornada marcada pel sol predominant, algunes franges de núvols en el terç nord i la falta de les tan necessitades pluges.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Mobilitat Tallada la R3 de Rodalies entre Puigcerdà i Ribes per una fallada elèctrica a la Molina
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi
- Club Entendre-hi + Animals i plantes La rosa de Sant Jordi: el significat del vermell i altres colors