Previsió meteorològica
Temps de Catalunya, avui dijous 13 d’abril de 2023: més fred, vent i quatre gotes
El descens de les temperatures màximes serà molt acusat
Arriba la borrasca ‘Noa’
Mario Picazo insisteix en el temut fenomen que va agafant forma a poc a poc
L’Aemet avisa: arriben pluges amb un important ‘però’

Catalunya passarà aquest dijous, 13 d’abril una espècie de treva en el clima preestiuenc de què disfrutava aquesta mateixa setmana. La irrupció d’un front derivat de la borrasca ‘Noa’ ens ha portat un important descens de les temperatures i lleus precipitacions en diferents comarques. Aquesta pausa primaveral durarà ben poc. El cap de setmana tornarà el bon temps.
Bon dia! La temperatura ha baixat lleugerament o moderadament, tot i que a punts de l'extrem nord-est i de la resta del litoral és similar o més alta. pic.twitter.com/Kgm45zP00H
— Meteocat (@meteocat) 13 de abril de 2023
Els núvols es concentraran al nord-est i al litoral i prelitoral central, i a la tarda s’estendran a la resta del territori.
Durant la matinada han caigut llevíssims xàfecs al nord-est i al litoral central i sud. A partir del final del matí poden registrar-se precipitacions febles al Pirineu, Prepirineu i també al nord-est. No es descarta que puguin anar acompanyats de tempesta, calamarsa o neu granulada.
Al vessant nord del Pirineu s’esperen precipitacions intermitents a partir del matí. La cota de neu pujarà dels 800 als 1.200 metres.
Amb una mica de convergència de vent en superfície s'han desenvolupat alguns ruixats al Camp de Tarragona que arriben fins al litoral central. pic.twitter.com/ly2mZASWLC
— Meteocat (@meteocat) 12 de abril de 2023
L’entrada d’aire més fred després del pas del front provocarà un descens de les temperatures durant la jornada. Les màximes baixaran acusadament després que dimecres s’arribessin als 30 graus a diverses zones. Les mínimes es donaran al final de la jornada.
Notícies relacionadesLa Generalitat manté l’alerta per força del vent a nombroses comarques. Les ratxes podran ser molt fortes en la segona meitat del dia a l’Empordà, les Terres de l’Ebre i al sector central del litoral i prelitoral i als cims del Pirineu.
Divendres encara poden caure alguns ruixats de tarda, amb temperatura que pujarà novament després del descens tèrmic de demà. pic.twitter.com/5IYkYH8wDw
— Meteocat (@meteocat) 12 de abril de 2023
La inestabilitat a l’extrem de Catalunya continuarà aquest divendres, tot i que les temperatures començaran a remuntar. La bonança tornarà el cap de setmana.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Mobilitat Tallada la R3 de Rodalies entre Puigcerdà i Ribes per una fallada elèctrica a la Molina
- Sant Jordi 2025 Illa reivindica «avenços» en el reconeixement del català a la UE en el seu primer Sant Jordi com a president
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi