Fenomen meteorològic
Un intens doble arc de Sant Martí liquida una tarda de poca pluja a Barcelona

Res a veure amb la calamarsa que va caure aquest divendres, ni les intenses pluges que diumenge van regar Barcelona i l’àrea metropolitana; però tot i que aquest dissabte les precipitacions no han tingut la presència i l’efecte dels últims dies i que s’han recollit quantitats ínfimes d’aigua –mig litre a l’observatori Fabra– ens ha deixat un preciós regal després del pas d’aquest escanyolit front: un doble arc de Sant Martí.
Aquest fenomen, que s’ha revelat sobre dos quarts de vuit de la tarda, ha acolorit un firmament fins aleshores gris gràcies als rajos de sol que han aprofitat les primeres escletxes entre els núvols per executar un meravellós i intens arc de Sant Martí que s’ha pogut apreciar des d’alguns punt de la capital catalana.
Per a diumenge, la probabilitat de pluja a Barcelona és encara més escassa, tot i que no es pot descartar. El pronòstic és d’una jornada de núvols i clarianes i temperatures suaus per sota del que és habitual per a aquestes dates que encara no hauran repuntat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors