Pluges
L’Aemet avança el que passarà la setmana vinent: ‘Similar’
Els meteoròlegs avisen que continuarà el temps inestable fins a final de mes

El cap de setmana del 26 al 28 de maig, marcat per la jornada de reflexió dissabte i els comicis de diumenge, així com la setmana vinent estaran passats per aigua en bona part de la Península i les Balears, amb abundant nuvolositat, pluges, xàfecs i tempestes localment fortes o persistents, amb temperatures que aniran pujant gradualment, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
«Es confirma l’anomalia positiva en precipitacions per a la setmana que ve: atmosfera inestable amb xàfecs generalitzats. La tendència per a tot el juny és similar. Important aportació positiva al dèficit pluviomètric», han informat a Twitter.
El portaveu de l’Aemet, Rubén del Campo, ha valorat que les pluges abundants ja fa diversos dies que estan presents a diferents zones d’Espanya, cosa que ha contribuït a reduir el dèficit de precipitacions acumulat. No obstant, afegeix que els primers 23 dies de maig s’han recollit 25 litres per metre quadrat, una xifra que manté el mes com un «maig sec» però que ja supera les pluges recollides el maig del 2022, quan en tot el mes es van recollir 20 litres per metre quadrat.
Se confirma la anomalía positiva en precipitaciones para la próxima semana: atmósfera inestable con chubascos generalizados 🌧️
— AEMET (@AEMET_Esp) 26 de mayo de 2023
La tendencia para el resto del mes de junio es similar
📢 ‼️ Importante aporte positivo al déficit pluviométrico ‼️ pic.twitter.com/csuVGUmg50
«Veurem si les precipitacions que han caigut aquestes últimes jornades i les que falten per caure aquest maig, aconsegueixen que la primavera del 2023 no sigui la més seca de la sèrie històrica», explica. «Hem d’esperar que s’acabi el mes per veure si finalment passa això. I és que tenim per davant uns quants dies amb temps inestable en bona part de la Península i les Balears i amb temperatures baixes per a l’època menys al nord, on seran més altes del normal», comenta.
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Tragèdia a Àsia El terratrèmol submergeix Myanmar en l’anarquia i deixa almenys 1.600 morts
- "No hi ha cap esperança"
- Relacions internacionals Trump demana a Sánchez que incrementi la despesa en defensa
- Tensió a Turquia El líder opositor turc arenga les protestes contra Erdogan
- Ofensiva judicial Feijóo estudia portar Sánchez al TC per no presentar els Pressupostos