Temps
L’Aemet confirma el que passarà quan l’onada de calor se’n vagi: «A partir de dijous...»
Aquest és el lloc del món amb la temperatura més alta: gairebé 55 graus
Onada de calor | Les 5 localitats que han passat la nit més càlida i les 5 amb la nit més fresca
La calor extrema de l’estiu passat va causar 61.600 morts a Europa, més d’11.000 a Espanya

Com està sent habitual aquests dies, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha emès l’última actualització de l’avís especial de fenòmens adversos, amb vigència fins aquest dimecres. El motiu d’aquesta alerta és, per descomptat, l’onada de calor que aquests dies afecta principalment la meitat sud peninsular.
«Una dorsal situada a l’est de la Península, a l’entorn d’Algèria, està induint un flux de component sud a la majoria de la Península i les Balears. Està induint una massa d’aire, d’origen saharià, molt càlida i seca, acompanyada de pols en suspensió a bona part de la Península, excepte en àrees del nord-oest i nord. Tot això, unit a l’estabilitat i a l’alta insolació pròpia de l’època, provocarà un augment de temperatures en els pròxims dies, i donarà lloc a un episodi d’onada de calor», comença el comunicat.
⚠️Actualizamos aviso especial por #OlaDeCalor. Las temperaturas serán muy altas durante los próximos días en amplias zonas del país.
— AEMET (@AEMET_Esp) 10 de julio de 2023
A partir del jueves remitirá el episodio, pero seguirá el ambiente muy cálido.
Infórmate en https://t.co/ljJpl4SrlI pic.twitter.com/uD2jCJB726
Dimarts amb canvis
Segons anticipa l’anunci fet per l’Aemet dilluns, «les temperatures es mantindran molt altes durant dimarts, tot i que amb alguns canvis». Aquestes alteracions passen per una «intensificació del vent de l’oest i sud-oest», cosa que podria donar lloc a temperatures entre els 40 i els 43 graus en zones com la vall de l’Ebre o Mallorca. Així mateix, la vall del Guadalquivir seguirà amb valors per sobre dels 42 graus. Contràriament, a l’oest i nord peninsular es preveu un descens als termòmetres.
Notícies relacionadesAmb tot, la mateixa agència manifesta que tant el dia d’ahir com avui «són els dies culminants d’aquest episodi a la major part del territori».
«Possible refrescament»
Ja dimecres, l’Aemet anticipa que és probable un «refrescament a la major part de zones, principalment a la vall de l’Ebre i altres zones del nord peninsular, així com les Balears, i serà menys acusat al terç sud». No obstant, l’agència pronostica valors d’entre 42 i 44 graus al sud-est. Així mateix, aquest descens es traslladarà també a la meitat est peninsular de cara a dijous, i serà llavors quan l’episodi «remeti». Això sí, «continuarà l’ambient molt càlid».
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ANÀLISI El xat de seguretat dels homes de Trump filtrat revela una estratègia contra Europa
- La Volta viu a ritme de bonificació abans de la Molina
- La coherència de la rebaixa fiscal d’Illa
- Flick veu el Barça perdre el partit i perdre Metu