Previsió
Dràstic canvi de temps: el fred polar arriba aquest dia a Espanya, segons la intel·ligència artificial

Tothom s’ho pregunta. ¿Quan arribarà el fred de tardor? Després de les altíssimes temperatures registrades durant l’estiuet de Sant Martí, els termòmetres semblen haver-se calmat, però seguirem uns quants dies més amb registres superiors a la mitjana de mitjans de novembre.
Així ho preveu almenys l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), que a les xarxes socials ha pronosticat que en els pròxims dies «les temperatures continuaran en valors clarament per sobre dels habituals per a aquestes dates». L’Aemet vaticina que la massa d’aire «serà una de les més càlides a visitar-nos a mitjans de novembre de, almenys, els últims 30 anys».
Durant els pròxims dies, les temperatures continuaran en valors clarament per sobre dels habituals per a aquestes dates.
— Aemet (@AEMET_Esp) November 14, 2023
La masa de aire que sobrevolará nuestro país será una de las más cálidas en «visitarnos» a mediados de noviembre de, al menos, los últimos 30 años. pic.twitter.com/ZzEcGpvk8p
El període de temperatures extraordinàriament altes sembla tenir data de caducitat. La mateixa Aemet ha anunciat que, tot i que encara queden bastants dies, es preveu un descens de les temperatures, que arribaran a registres molt per sota del que és habitual.
La massa d’aire càlid que sobrevolarà Espanya durant els pròxims dies serà inusualment càlida: en algunes zones, fins i tot podria ser de rècord per a aquestes dates.
— Aemet (@AEMET_Esp) November 13, 2023
Posteriormente, aunque aún falta mucho, podríamos tener un episodio de temperaturas más bajas de lo normal
pic.twitter.com/nKRNCLfZY9
Aire polar
Notícies relacionadesAltres organismes meteorològics també auguren un canvi dràstic en el temps, amb una destacada davallada tèrmica. La tendència ha sigut detectada fins i tot per models elaborats a partir de la intel·ligència artificial (IA). Un d’aquests, l’europeu, posa data a la irrupció d’aire polar a la península Ibèrica: el dimarts 21 de novembre.
El model europeu basat en intel.ligència artificial, diu que el 21 de novembre se'ns llençarà al damunt un front polar.
— Elpito meteo (@MeteoElpito) November 15, 2023
Fiabilitat del 90%.
Precipitacions a Pirineu, a la meitat nord i comarques de Barcelona i Girona.
Caiguda brusca de temperatura i de la cota de neu. pic.twitter.com/apJ3gcsbpU
No obstant, no és clar l’abast d’aquesta entrada d’aire fred. L’efecte de l’anticicló pot provocar que la davallada tèrmica no sigui uniforme en tots els territoris. Per exemple, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) pronostica que, després d’un lleu descens en la segona meitat de la setmana, els termòmetres remuntaran de nou a partir de diumenge i dilluns. Com diem en aquests casos, caldrà seguir atentament l’actualització de les previsions.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Integració "Pla de xoc" de 8,8 milions per impulsar els cursos de català per a adults
- L’estabilitat de la legislatura El Govern ja negocia amb ERC i els Comuns per lligar el seu ‘sí’ a un segon suplement de crèdit
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Projecte legislatiu Llei de protecció digital dels menors: nous delictes contra el porno i regulació d’ordinadors a classe
- Al Congrés El PSOE xoca amb Junts i el PNB en el seu intent d’acabar amb els judicis ràpids per ocupació