Previsió meteorològica
Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
Aquest dissabte podrien acumular-se més de 20 litres per metre quadrat en 30 minuts en alguns punts del territori, segons adverteix Meteocat
A partir d’avui arriba el bon temps a Espanya: ¿fins quan durarà?

El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès diversos avisos de nivell groc i taronja de cara a aquest cap de setmana davant l’arribada d’un front que deixarà pluges intenses que, en alguns casos, podrien descarregar més de 20 litres per metre quadrat en tan sols 30 minuts. Entre dissabte al migdia i diumenge de matinada hi ha activats una dotzena d’avisos grocs, inclòs un a Barcelona, així com tres de nivell taronja al nord del territori. Protecció Civil, per la seva banda, també ha anunciat l’activació del protocol davant eventuals inundacions derivades d’aquest episodi de pluges intenses.
Notícies relacionades
Els pronòstics apunten que les pluges començaran dissabte al migdia, quan s’esperen xàfecs d’intensitat entre feble i moderada que circularan d’oest a est. De cara a la tarda tot apunta que aquestes pluges es tornaran més intenses, i poden ser localment molt fortes, en zones com el terç nord. A les comarques del Ripollès, Berguedà, Lluçanès i Osona hi ha activat un avís de nivell taronja per intensitat de pluges. També hi ha avís groc al Pallars Jussà, Noguera, Alt Urgell, Solsonès, Bages, Moianès, Vallès, Baix Llobregat, Barcelonès, Maresme, la Selva i la Garrotxa.
Diumenge també s’espera una jornada amb molta nuvolositat i pluges intermitents, especialment al quadrant nord-est i al Pirineu, on les precipitacions podrien ser localment abundants. Els models indiquen que el bon temps tornarà de cara a dilluns, quan s’espera cel clar i temperatures en lleuger augment després d’uns dies de termòmetres a la baixa.
Protecció Civil Pluges Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina